Začiatky
Metro bolo v roku 1972 zakomponované v smernom územnom pláne! Práve v tomto roku spustili prevádzku v Prahe a tak mohli stavebníci putovať na breh Dunaja. Prišli však prvé komplikácie, zákony umožnili výstavbu metra iba mestám ktoré mali viac ako milión obyvateľov. Aj tu sa však našlo rýchle a efektívne riešenie, projekt sa premenoval na "rýchlodráhu".
Metro Bratislava
Zobraziť galériu (4 obrázkov)Plány
Metro malo vyústiť na stanici Lúky Sever odkiaľ malo prejsť až 45 zastávok. Najdlhšia trasa mala spojiť Petržalku s Trnavským mýtom. Tento návrh však narazil na problémy a za rok ho súdruhovia zastavili. Druhý nápad mal spojiť Janíkov dvor s Hlavnou stanicou, zaujímavé by bolo vidieť plánované zastávky na Kamennom námestí či na Obchodnej ulici.
Dnes je jasné že technologicky najnáročnejšou mala byť výstavba stanice priamo na brehu Dunaja. Existovala istá obava že steny budú pod obrovským tlakom vodného toku Dunaja. Jeden zdroj mi povedal že na výstavbu tejto zastávky plánovali pozvať stavebného odborníka z Berlína!
Plány však dostali pod-pásovku, vláda v Prahe rozhodla že Bratislave zníži dotáciu zo siedmich na päť miliárd československých korún. Hotové plány sa tak opäť museli meniť a tým mestu aj uchádzal čas realizovať časovo náročný projekt. Ako to dopadlo vieme všetci.....

Realita
MHD dnes v Bratislave pripomína niečo medzi tragikomédiou a trestom pre občanov ktorý nemajú na auto peniaze alebo vzdali každodenný boj na cestách. Dopravný podnik riadia asi najhlúpejší manažéri ktorý existujú alebo ktorý nedostali teplé miesto v manažmente letiska Bratislavy (to je iná kapitola). Ak existuje niečo čo dopravný podnik vie robiť tak je to kaziť aj poslednú nádej pre občanov. Zoberme si príklad električkovej trati s číslom 5. Tejto nešťastnej koľajovej pomste trvá cesta z Rače do Dúbravky 54 minút. V lete cestujete ako v pohyblivej saune v zime zase máte pocit že Vás vezie smradľavé kabrio.
Civilizácia vs Bratislava
Bratislava mala možnosť čerpať bohaté eurofondy na rozvoj infraštruktúry. Namiesto pomoci občanom sa spečatili štedré tendre so spoločnosťou SOR ktorá je predĺženou rukou vládneho Smeru-SD a finančných skupín v jej okolí.
Vtedajší minister Ján Počiatek pochoval perspektívny projekt hybridnej železničnej stanici na Trnavskom Mýte ktorá by priniesla Bratislavských "Gastarbeiterov" bez ich áut. Dôležitejšie bolo dotovať ľudí s titulom "náš človek".
Kým iné mesta riešia nárast pracovníkov vo veľkomestách ku ktorým sa Bratislava už dlhšie prihlasuje my staviame byty a budovy a zhoršujeme si dopravu na mission impossible. Krásny príklad je zastavané Račianske Mýto kde pribudli ďalšie semafori pre vodičov. Týmto chcem pozdraviť skorumpovaného Rudolfa Kusého. Osobne som zvedavý do kedy budú ľudia schopný fungovať v takto dopravne dosratom meste akým Bratislave bezpochyby je.
Milý poslanci: Balzam na srdce občanov má byť primitívny a predražení projekt električky cez Dunaj alebo dostavba ďalších 5-6 zastávok?!
Metro v Bratislave by dnes malo hodnotu zlata, namiesto toho nás na jeho projekt iba upozorňuje spomienka polo-rozpadnutej stanice.