Košice
"Po dôkladnom zvážení sme sa rozhodli upraviť náš letový plán tak aby boli lietadlá využité tam kde je vyšší dopyt", tak znel verdikt riaditeľa Wizz Air Michalopoulosa. Od Mája sa teda rušia lety do Kolína, Tel Avivu a do britského Doncastru. Ostáva jediná linka do Londýnskeho Lutonu.
Okrem nižšieho dopytu môže byť dôvodom zrušenia bázy aj vysoká cena služieb v Košiciach. Aktuálne to vyzerá tak že letisko namiesto liniek pre pasažierov chce prilákať Cargo spoločnosti s Ruskými lietadlami. "Professional preparation and experience are our stock in trade. Our past experience shows trouble-free handling of Antonov AN124, Iljusin IL76, Tupolev TU204 atď" Ak sa letisko prestaví na cargo služby zazvoní umieráčik pracovným miestam na letisku. Osobne si myslím že Košické letisko má potenciál, nedokáže však dostatočne zaujať záujemcov. Ryanair expanduje prakticky každým dňom, metropolu východu však obchádza aj to o niečom svedčí. Zastávam ten názor že letecké spojenia tvoria aj potenciál pre business a turizmus a tieto impulzy východné Slovensko potrebuje.
Piešťany/Žilina
Situáciu týchto dvoch letísk sledujem už dlhšie, nedokážu na svoj chod zarobiť. Investor pre Piešťany s železnou pravdepodobnosťou bude mať pozadie blízke Smeru-SD. Toto letisko však malo lepšie karty pre budúcnosť ako Žilina. Slota Airport má neskutočne nízke využitie a limituje ho aj kratšia pristávacia dráha. Automaticky tak vypadáva z hľadáčiku low-costov ktorých lietadlá by tu nevedeli fungovať. Predispozícia ho tlačí k statusu športového letiska. Je možné že sa nájde investor ktorý tu bude prevádzkovať leteckú školu. Taktiež vidím potenciál využitia pre sky-diving a podobné aktivity.
Bratislava
Naše letisko je unikátne v mnohých aspektoch. Má relatívne nový terminál, do lietadla sa však chodí stále peši ako v roku pána. Vtipnejšie to je po prílete do Bratislavy, odvezie Vás 200 metrov od lietadla do haly autobus! Bratislavské letisko sa nedávno pochválilo rekordom v počte pasažierov, poslalo aj koláč s ďakovným listom O Learymu do Ryanairu? Letisku hrozí podobný osud ako tomu v Košiciach. Ak dostavajú ďalšiu dráhu vo Viedni na Schwechate končí Bratislava. Už teraz sa v radách manažmentu vo Viedni špekuluje ako sa bude dať nastaviť cenová ponuka ktorá priláka Ryanair. Hovorí sa o takmer identických podmienkach aké má Easyjet. Letisko v Bratislave podobne ako v Košiciach odháňa záujemcov, letecké školy napríklad platia nelichotivé sumy za vstupy a handling. Za jeden pohyb sa ráta úctyhodných 28Eúr. V prípade výcviku PPL ktorý vyžaduje 45 hodín letu Vás vstupy v Bratislave budú stáť cez 1.260Eúr! Je samozrejmé že táto cena odháňa letecké školy do Trenčína, ktorý je omnoho lacnejší. Letisko tak prichádza o zdroj zárobku skrz zlého manažmentu.
Quo Vadis
Je smutné že naše letiská čaká zlý osud, dnes je letecká doprava dostupná a letecké spoločnosti sa predbiehajú v objednávkach lietadiel. Záujem a dopyt je vysoký, prečo to však nieje aj na našich letiskách to vedia snáď iba neschopný riaditelia letísk, ak vôbec.