Chápem do určitej miery rozhorčenie kompetentných v prípade RegioJet, je asi ťažké aj pre najväčšiu sviňu vidieť ako žalostne zle robí svoju prácu. Týmto myslím či už ministra dopravy ale aj riaditeľa železníc.
Ako Švajčiar som neskutočne hrdý na SBB, periodicky sa menia vlaky za nové a systematicky sa znižuje čas dopravy z jedného veľkého mesta do druhého. Pred pár rokmi trvala cesta z Zürichu do Ženevy cez 4 hodiny, dnes je to málo cez 3.Cestovné je drahé ale zodpovedá štandardu ktorý získa cestujúci.
Ako to (ne)-funguje u nás
Rýchliky meškajú a sú pomalé, ako bonus vyzerajú vozne otrasne. Mám chápať fakt že v súprave sú z 5 voznov posprejované 4 ako rezignáciu či čistú ignoranciu estetiky?!
Je normálne že v zime je sklo zamrznuté z vnútornej strany kde sedia cestujúci?! Ak teda budem cestovať vlakom zoberiem si škrabku z auta do batožiny? Je normálne že v coupe s vami pohodlne cestuje asociál bez lístku a sprievodca ho jednoducho ignoruje lebo je to "starý známy, toho keď vyhodím nastúpi zas"!?
Nepodporujem extrémizmus ale nečudujem sa ani že Kotleba chcel situáciu využiť na politickú reklamu.Na dôvod prečo to tak bolo netreba experta na dopravu, stačí zdravý rozum a ten je čuduj sa svetu zadarmo!
Minule som postrehol diskusiu na sociálnej sieti Facebook kde jedná pani písala že nočným vlakom z Humenného do Bratislavy trvá cesta vyše 8 hodín! Nemalo by cez noc byť menej vlakov na trati a tak je možné ísť rýchlejšie?!
Laminátky budú u nás do kedy jazdiť do roku 2075?!
Nepriateľ RegioJet
Ja osobne zastávam názor "Ak niečo nevieš spraviť, nechaj to spraviť niekoho kto to vie". Je to síce smutné že kvalitu služieb na Slovensku nedvíha štát ale súkromník, cestujúcemu to však môže byť jedno. V tomto prípade neobstojí ani argument monopolu kedže železnice nie sú komfortom konkurenciou pre RegioJet na trase Bratislava-Košice-Bratislava.
Alternatívy
Štát zjavne zvolil najhoršiu alternatívu. Chce bojovať o miesto a systém ktorý roky nefunguje. Prečo si od RegioJetu nezoberieme príklad? V Nemecku či vo Švajčiarsku sa vyraďujú nadštandardné vlaky pre naše podmienky.
Veľkým problémom je aj fakt že v ŽSR je toľko funkcionárov na teplých miestach že zmena systému nie je alternatívou. Predsa len v štátnej inštitúcií sa nečaká takmer žiaden výkon.