Vybral som sa na prechádzku, nebola to však žiadna dôchodcovská v parku,ja som originálny preto moja destinácia sa volala Autobazár (Meno je cenzurované). Pre milovníka aut je to minimálne tak isto zaujímavé ako pre deti zoologická, jedno je iste a to že Zoo neponúka takú exotiku ako naše bazári.
Aby som sa nestal terčom súdnych sporov a trestných oznámení nenapíšem o ktorý bazár ide pri konkrétnych príkladoch. Prvý autobazár je neďaleko centra mesta, kde ma zaujal modrý mercedes SLK. Na prvý pohlaď krásny kus, na to že auto je vyrobene v roku 2003 ma krásny nadčasový dizajn, niečo čo chyba moderným autám. Prekvapivo aj karoséria mala iba malé škrabance, čo je však pre jazdene vozidlo akceptovateľné. To čo som uvidel ďalej je však niečo neuveriteľne. Auto sa predávalo za € 5´300 a malo podlá papierika za sklom najazdených 123,000km.Neznalý človek si povie že aká dobra cena za športove coupé a tak malo kilometrov, čo znamená že určite bude v dobrom stave. Nenechajte sa oklamať dámy a pani! Auto na základe VIN čísla malo nabehaných v poslednom zaznáme 261,000km. Nebudem tu písať o koľko bolo v skutočnosti stočené, skôr ma zaráža že nikoho tento fakt netrápi. Hovorím si že chyby sa stavajú aj servisným technikom ci predajcom ktorý vytvorili cenník. Išiel som ďalej a našiel som zaujímavú Oktaviu Combi, zaujalo ma že podľa VIN čísla malo auto 210,000 a bazár ju povieme to takto „omladil“ o 22,000km. Zavolal som si teda pána z auto centra a spýtal sa ho, jeho odpoveď bola nasledovná: „Viete tie kilometre sú také orientačne, ide o kvalitu auta“. Vcelku zaujímavá odpoveď, môžeme ju porovnať k rovnakú bizarnému tvrdeniu ako keď povieme, že ak si dávame pizzu tak je jedno aký syr použijeme lebo pizza je dokonale okrúhla a preto musí byt dobra.
Znechutený som teda odišiel, mal som však nápad ako overiť že ci som mal iba malo šťastia na zlé predajné miesto. Na ďalší test som použil kamaráta ktorý predával Oktaviu RS. Išli sme teda do autobazáru na vykúp. Kamarátove auto bolo naozaj v top stave, ak teda ignorujeme že je fajčiar a zapáli si v aute za jazdy, áno pravé som sa viezol v mobilnom popolníku. Aby sme si povedali fakty na úvod, auto je vyrobene v roku 2007 a malo na tachometri 193,235km. Keďže ide o dobru vec tak kamarát pre dýchal že autobazáru pustil auto za „vynikajúcu cenu iba pre Vás“.
Ako náhle bolo auto vykúpene som sa rozhodol zavolať do Autobazáru a povedal som že mam veľký záujem kúpiť Oktaviu RS v čo najlepšom stave. Samozrejme náhodou, mali takú za výbornú cenu s atraktívnou výbavou a malo km najazdenými. Aby sme predišli riziku odhalenia sme sa vybrali s kamarátom pozrieť jeho „ex“ o deň neskôr. Aby som nepísal iba negatívne, musím uznať že bola pekne umytá a aj povysávaná. Tu však konci všetko pekné. Auto malo nabehaných podľa lístočka 127,000km! Nebudem tu robiť farársku kázeň, treba sa ale úprimne zamyslieť ak zvažujete auto z autobazáru ci robíte dobre a ci ste ochotní podporiť tento hnus.
Tie najazdene kilometre sú však gro problému. Slovák si pozrie auto ktoré ma cez 200,000km a povie že je to šrot, pritom niektoré autá ak je servis robený správne sa vtedy iba zabiehajú. Tato skutočnosť núti súkromníkov ale aj autobazári robiť tieto podvody. Keď si do obrazu pridáme daň za dovoz auta tak tu mame guláš kombináciu točených aut ktoré vlastne vždy sú v „top forme“ podľa stavu tachometra. Dnes je dovoz a registrácia auta s výšim objemom luxus s ktorým podporujeme náš krásny štát ktorý nám dáva také rovne a dokonale cesty. Autobazárom samozrejme tento fakt umožňuje takmer nekontrolovateľne točiť veľké peniaze za ktoré dokonale lákajú naivných ľudí s peknými reklamami k sebe na svojé „top“ autá.
Na zaver by som chcel povedať že áno som si vedomý že tým testom som „buzeroval“ zamestnancov a robil si z nich srandu. Na druhej strane som to urobil rád lebo si myslím že tento test pomôže ľudom vidieť čo sa deje okolo nás.
