India Yankee Quebec (HB-IYQ)
Posledným strojom ktorý zastupoval túto rodinu lietadiel bol stroj ktorý patril lízingovej spoločnosti Falko v Anglicku. Kapitán Reto Scheidegger a first officer Michael Weisser mali česť byť poslednými pilotmi ktorý tento stroj vo farbách Swiss odprevadia na letisko v Cranfield(EGTC). Odlet sprevádzalo šedé a daždivé počasie na letisku v Klotene, podobné zmiešané pocity mali všetci prítomný ktorý prišli povedať posledné "Tschüss Jumbolino". Jedná sa o unikátny a takmer bezchybný stroj, ktorý okrem jedného smutného pádu pri ktorom zahynula známa speváčka Melanie Thornton (známa z reklamy na Coca Colu) nemal veľké technické problémy. Lietadlo primárne spájalo Švajčiarsko s destináciami ktoré mali krátke pristávacie dráhy (štamgastom bolo Avro na letisku London City). Ako 8 ročný som mal možnosť sedieť v takzvanom "jumpseat" na na viacerých letoch po Európe preto aj pre mňa sa jedná o emotívnu rozlúčku.
Avro 100-Bombardier C Series
Avroliner bol unikátny stroj, jeho historické prednosti sa však stali v modernej dobe jeho nevýhodami. Vysoká váha, náročná údržba, spotreba paliva, štyri turbíny...toto všetko stojí nemalé peniaze.
Swiss získal unikátnu možnosť ušetriť a byť prvou spoločnosťou ktorá bude využívať moderný stroj Bombardier C series. Ľahká váha, silné a úsporné turbíny, vysoký komfort a jednoduchšia údržba patria k jeho najsilnejším argumentom. Budúcnosť Avro
Swiss predala svoje stroje rôznym spoločnostiam, zvyšné ktoré patria lízingovej spoločnosti poputujú pravdepodobne do Afriky či Latinskej Ameriky.
Vychutnajte si galériu najkrajších záberov tohto stroja, posledné 2 fotky sú nástupcu C series. Najviac Vás asi uchváti pohlaď na cockpit Avra v porovnaní so C series.
Avro 100 Swiss

