Poznáte to. Dostanete výplatu, zoberiete deti a idete im kúpiť topánky – kvalitné, aby im vydržali. Vstúpite do predajne známej značky J.G., ktorej výrobky podľa mena a ceny musia byť kvalitné. Spokojný s nákupom odchádzate domov. V priebehu dvoch mesiacov sa Vám však ľavá aj pravá topánka vo švíkoch rozpadne. Vrátite sa do obchodu so žiadosťou o reklamáciu. O pár dní si prichádzate po reklamovanú obuv a v momente, keď ju uvidíte stúpne Vám tlak a nahrnie sa červeň do tváre. Na detské čierne čižmy Vám na rozpadnuté švíky našijú „záplatu“ v tvare obdĺžnika, dokonca v inej farbe v akej sú čižmy. Nezostáva Vám nič iné, len opäť reklamovať „opravenú obuv.“ Z reakcie danej značky Vám padne sánka: „Obuv je funkčná. Žiadna materiálová ani výrobná vada nebráni jej ďalšiemu užívaniu. Na obuvi bola prevedená oprava.“ Zároveň Vám oznámia, že Vaša reklamácia bola neuznaná a v prípade ak si neprevezmete tovar do 30 dní, bude Vám účtované skladné vo výške 0,20 EUR za každý ďalší deň až do doby 6-tich mesiacov. Po uplynutí uvedenej lehoty je predávajúci oprávnený nakladať s tovarom podľa vlastného uváženia, pričom mu nevzniká nárok na náhradu skladného a prípadných nákladov spojených s likvidáciou tovaru.
Zaujímavé je, že odborné posúdenie Vám urobí spoločnosť, ktorej konateľom je tá istá osoba ako konateľ značky J.G. Veď prečo nie, budem predávať obuv, zároveň si rozbehnem biznis na opravu obuvi a tak budem mať všetko pod kontrolou. Nie je to náhodou konflikt záujmov? A čo spotrebiteľ? Ako sa môže v tomto prípade brániť? Predavačka jednej z predajní Vám poradí, aby ste si dali urobiť odborný posudok inej spoločnosti. V konečnom dôsledku sa Vám náklady a čas vložený na reklamovanie obuvi tak navýšia, že by ste si mohli kúpiť ďalší pár topánok. Pri preštudovaní referencií od spotrebiteľov na kvalitu obuvi a reklamačného procesu sa Vám zastaví rozum ako sa môže spoločnosť, ktorá poskytuje takéto „ kvalitné služby“ udržať na trhu a ako je možné, že jej činnosť ešte nikto neprešetruje.
Čo dodať, dnes je asi možné všetko, však žijeme život neobmedzených možností... Ale aj straka vie, že nie všetko je zlato, čo sa blyští.... Aspoň takýmto spôsob môžeme poukázať na kvalitu poskytovaných tovarov a služieb „značkových“ firiem a upozorniť spotrebiteľov, že nie vždy všetko značkové je aj to najlepšie.