Váš kandidát nemá jednoducho možnosť ani platenou reklamou povedať, že chce vybudovať škôlku, zaplatiť školský autobus v obci alebo cyklistický chodník...
Regionálne a lokálne médiá doteraz podľa zákona nemohli počas komunálnych volieb zverejňovať politickú reklamu.
Je to dobrý nezmysel, však? Regionálne a lokálne médiá, ktoré majú v prvom rade informovať o dianí v regióne, vrátane práce poslancov, nemôžu v čase pre nich najdôležitejších volieb uverejňovať reklamu politických kandidátov.
Preto prichádzam s návrhom novely zákona o volebnej kampani, ktorému vláda už vyslovila súhlas. Po novom tak vysielací čas môžu získať kandidáti na predsedu samosprávneho kraja, primátora mesta, starostu obce či mestskej časti a politická strana, ktorá v týchto voľbách podá kandidátnu listinu.
Práve lokálne a miestne médiá by mali informovať o tom čo sa v konkrétnom regióne deje a v čase volieb poskytovať platený priestor rôznym kandidátom. Z nepochopiteľných dôvodov takúto možnosť nemali a preto im ju dávame.
Odstraňujem tak nespravodlivosť, ktorá bola v zákone doteraz. Som presvedčený, že vysielanie politickej reklamy v lokálnych médiách tiež pomôže občanom zorientovať sa a uplatniť si právo na informácie, čo prispeje k väčšej miere demokracie.
Viac o téme sme hovorili aj na tlačovej konferencii, ktorú vysielala TA3