„Akú to mám vlastne poistku? Musím pohľadať tie papiere. Už ani neviem
kam sa zapatrošili.“ Spoznávaš sa? Určite to nie si len ty. Mnohí hľadajú
papiere od finančných produktov. Väčšinou v tom máme neporiadok.
Ale čo ak súrne potrebujeme informácie zo zmluvy?

Jeden spôsob ako to vyriešiť je urobiť si v tom poriadok. Vyhradiť si na
všetky zmluvy jeden šanón, označiť každú zložku a svoj šanón uložiť na
bezpečné, no ľahko dostupné miesto. A to by som ti aj odporúčal urobiť.
Ale čo ak sa tvoj šanón stratí? Napríklad pri sťahovaní. Ako to potom vyriešiš?
Odporúčam ti mat niečo ako elektronický šanón. Každú zmluvu vo
financiách maj v elektronickej podobe. Sú to dôležité dokumenty.
Je rozumné ich mať zálohované. Ak využívaš služby finančného
sprostredkovateľa, spýtaj sa na tieto možnosti.

Kvalitné firmy majú pre svojich klientov aj prémiové služby. Jednou z
nich by mala byť elektronická správa zmlúv. Sme predsa v roku 2016.
Potrebujeme sa na internete prihlásiť do účtu, v ktorom budem mať
nahrané všetky svoje zmluvy. A prehľadne usporiadané.
Na stránke by sme mali mať dostupný nástroj na kontrolu stavu a
prepočítanie aktuálnej výhodnosti. Napríklad, ak mám hypotéku,
potrebujem mať na stránke kalkulačku na prepočet aktuálnych
podmienok na trhu. Teda či sa mi oplatí refinancovať.

Takéto služby by dnes mali byť samozrejmosťou. Našťastie máme
na trhu firmy, ktoré nám ich dokážu poskytnúť. Ak ich ešte nevyužívaš,
rozhodne začni. Je dôležité mať vo svojich financiách poriadok a byť
vždy o krok vpred.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho! :)