
Však Kia ponúka 7 ročnú záruku, Peugeoty sú v stálom výpredaji za bombastické ceny a VW sú predsa najlepšie automobily s ambíciou stať sa najväčším výrobcom automobilov na svete. Škoda je vždy lacnejšia a všetky spomenuté značky ponúkajú hustejšiu sieť servisov ako japonské značky. Navyše aj ceny náhradných dielov sú považované za dostupnejšie ako pri japonských automobilkách. Pridajme k tomu ešte vo všeobecnosti kratšie servisné intervaly a s tým spojené vyššie výdavky na predpísané servisné úkony a vyzerá to tak, že japonské automobilky sa budú čím ďalej, tým ťažšie predávať v SR.
S inváziou kórejských výrobcov, ktorí zavádzajú jeden predajný hit za ďalším, sa Japoncom ťažko drží krok a uberajú ich o miesto na trhu. Priznať sa, že jazdíte na Kii alebo Hyundai už dnes nikomu nerobí problém. To sa odráža aj na ich cenách, ktoré až tak nízke nie sú.
Nehodnotíme a neútočíme ani na jednu značku, len vám predstavujeme všeobecné názory s ktorými sa stretávame počas našej práce.
Hlavnou otázkou nášho testu preto bolo, či má „japonská“ Nissan Micra (mimochodom vyrábaná v Indii) čo ponúknuť oproti takému automobilu, ako je VW Polo, navyše vo vychvaľovanej modernej kombinácií motora 1,2 TSI a dvojspojkovej automatickej prevodovke DSG. A či sa dá Nissan Micra považovať vo všeobecnosti za „dobré auto“.
Nainfikovaní našim prostredím sme spočiatku ohŕňali nos nad Microu, ale hneď na úvod treba prezradiť, že odpoveďou je 2x áno. Micra je vynikajúci malý automobil za prijateľnú cenu a rozhodne sa nestratí vedľa Pola.
S testovaným mechanicky (kompresorom) preplňovaným motorom mimoriadne akceleruje, čo platí aj mimo mesta. S predbiehaním aj pri vyšších rýchlostiach nemá žiadny problém. Ponúka pocit istoty o triedu väčších automobilov a aj komfort. Má dlhé prevodové stupne (na 5. prev. stupeň pri rýchlosti 120 km/h len 3000 1/min), čo znamená, že sa Vám bude dariť držať spotrebu aj mimo mesta na veľmi prijateľnej úrovni. My sme cestu zo Štúrova do Bratislavy zvládli s občasným miernym prekračovaním povolenej rýchlosti za 4,4 l/100 km.
Dá sa s ňou aj celkom slušne „vyšantiť“, ak rozumiete na čo myslím. VW Polo vo vyhotovení Cross, ktoré sa odlišuje od štandardnej verzie Pola nelakovanými plastovými dielmi karosérie a svetlou výškou vyššou o 15 mm, ponúka vďaka 17“ palcovým kolesám horší komfort jazdy, hlavne ak narazíte na nejaký väčší výmoľ na ceste. Najzásadnejší je však rozdiel v tom, ako znášajú obe automobily zvyšovanie rýchlosti a rýchlejšie nájazdy do zákrut. Polo zneistí a dáva Vám najavo, že sa mu to vôbec nepáči a ani vy z rýchlejšieho prejazdu zákrut nemáte dobrý pocit. Micra je iná, zvyšovanie rýchlosti Vás bude baviť. Automobil si zachová istotu oveľa dlhšie ako Polo.
Rovnako to je aj so spotrebou paliva, ktorú sme namerali pri mimoriadne svižnej jazde. Micra spotrebovala 7,9 l/100 km, Polo pri rovnakej rýchlosti o skoro 2 litre viac.
VW Cross Polo sme mali zapožičané od našej zákazníčky, ktorej sme práve my radili kúpiť si presne tento automobil. Spravili sme chybu?
Vôbec nie. Polo vyniká presne v tých oblastiach a vlastnostiach, ktoré naša zákazníčka považovala za dôležité:
· malé a obratné,
· dostatočne výkonné a kultivované,
· ponúkalo kvalitný aj luxusný interiér,
· xenónové svetlomety a bohatú výbavu,
· modernú automatickú prevodovku,
· malo o niekoľko mm zvýšený podvozok,
· reprezentatívny vzhľad.
Vyššiu cenovú reláciu plne akceptovala. A Polo práve v týchto bodoch nad Microu vyniká. Ponúka aj na dotyk aj na pocit kvalitnejší interiér. Rýchle prejazdy zákrutami a radosť z jazdy neboli v požiadavkách a preto je pre ňu Polo 1.2 TSI DSG, obzvlášť vo zvýšenej verzii Cross tou správnou voľbou. Navyše Cross Polo stretnete oveľa zriedkavejšie na našich cestách ako bežné VW Polo.
Naše heslo sa znovu potvrdilo, najlepší (malý) automobil neexistuje. Každý automobil si zaslúži pochvalu majiteľa, ak bude spĺňať jeho požiadavky. Naše osobné požiadavky lepšie spĺňala z dvojice japonská Micra, ktorá sa tak isto ako VW Polo osvedčila ako plnohodnotný automobil pre 4 dospelé osoby, s ktorým sa smelo vyberiete aj na 200 – 300 km vzdialené miesta. Pritom pri Micre, ak rád šoférujete, si aj rýchlejšiu jazdu v zákrutách užijete. Jej motor má dostatok výkonu a má aj napriek len 3 valcom sympatický zvukový prejav. Malý objem motora a moderná preplňovaná konštrukcia sa navyše prejavia v oveľa lepšej spotrebe paliva ako pri VW Polo, v priemere aj o 2 l/100km. Polo sa Vám za vyššiu spotrebu odplatí tichším prejavom 4-valcového motora a lepšou pružnosťou, ktorú oceníte aj vďaka 7-stupňovej prevodovke hlavne v meste, keď potrebujete rýchlejšie akcelerovať.
Video: http://youtu.be/ORx5YM6o7X4?hd=1