Som zberateľ, fanúšik retro herných konzol, vystavovateľ, moder gameboyov.. Ľudia, ktorí ma poznajú, vedia, že som férový a snažím sa urovnať spor dohodou, ku spokojnosti oboch strán, no ak to nejde, nájdem si cestu...
Zháňal som ovládač pre konzolu Xbox classic prvej generácie, teda ovládač na konzolu, ktorá sa začala predávať pred vyše 22 rokmi. Jednalo sa o limitovanú edíciu crystal. Tento ovládač je špecifický tým, že má priehľadný plast. Jeden taký som našiel na platforme aukro.cz, kde ho ponúkal predajca s názvom Darkwatcher1, ktorý predal cez 1980 vecí cez aukro s kladným hodnotením cez 99%. Takže super hodnotenie predajcu, plus možnosť poistenia cez aukro, no šiel som do toho.
Na fotkách bolo vidieť, že ovládač je síce špinavý, čo sa dá vyčistiť, má poškodený kábel, no mám náhradný na výmenu. V popise inzerátu stálo: "Plně funkční originální ovladač pro Xbox první generace. Všechny tlačítka reagují. Stav viz fotky." Ani zmienka o tom, žeby mal byť poškodený. Na fotkách tiež neboli nafotené žiadne poškodenia.
Prešiel som si ešte sociálne siete, kde predajca vystupuje ako zberateľ, podľa toho čo postuje a nič nenasvedčovalo tomu, žeby mal byť s niečím problém.
Originál inzerát nájdete na tomto linku -> TU .
Ovládač som teda kúpil, zaplatil som za neho 28,30€, cena poistenia "Aukro ochrana kupujících" 1,62€ a doprava cez Packetu 3,69€.
Ovládač mi dorazil a hneď ako som ho rozbalil, tak som zistil, že má prasknutý stĺpik pre šrób. Niekto si povie, je tam toho... Ale ten, čo je zberateľ vie, že takýto poškodený ovládač mu je na dve veci. Tak som kontaktoval predávajúceho s tým, že som balík prebral, nebol nijako poškodený, bol poriadne zabalený, ale ovládač má prasknutý úchyt pre skrutku, že to nebolo ani v popise, ani na fotkách a že ho chcem vrátiť. Predávajúci požiadal o fotky, ktoré som mu aj zaslal.
Reakcia predávajúceho bola:
" Se omlouvám, ale tohle je pro me kravina. Je ovládač nefunkční?"... "Jeden šroubek není pro mně rozlámaný. Použitý zboží prěs 20 let starý. Zájímá mé jestli funguje nebo ne a stav zboží fotím. Já tohle neřeším. Každopádne zboží vrátit mužete na vaše náklady. Není, žádna škoda... kouí ho někdo jiný. Podejte si stížnost na aukru. Já na Slovensko nevracím peníze." Poslal mi potom adresu do emailu na vrátenie...
Pýtam sa ho: " Vy by ste si ho chcel v takom rozlamanom stave za taku cenu kupit?"
Odpoveď: " ano vždyt vám píšu, že mi to je jedno, Ja se s jednoho šroubku nezblázním. Kdybych si myslel že je rozlámaný, tak to tam napíšu. Za tím si stojím. Už jsem prodal mraky ovladaču a vy jste první komu vadí jeden šroubek."
Ako som písal vyššie, predávajúci vypadal na zberateľa, ktorý má na sociálnych sieťach krásne veci, nepoškodené. Zberateľ nekupuje vec na hranie, zberateľ zbiera herné konzoly pre potešenie, pre dobrý stav, aby si ich vystavil vo vitríne. To je ako keby Vám niekto predal auto, ale nepovedal a nenafotil, že je hrdzavé, či má iné poškodenie. Alebo keby niekto predával kabelku a nepovie predávajúcej, že je roztrhaná. Je auto funkčné? Áno je. Je funkčná kabelka? Áno je. Je funkčný ovládač? Áno je. Kúpili by ste si tieto veci, keby ste o nich vedeli pred kúpou? Nie!
Otvoril som teda spor cez aukro.
Stále som si šiel svoje:
"Nemam problem ovladac poslat, ale postovne neuhradim, nakolko som dostal postokodeny tovar, ktory nebol v popise.
Odpoveď: "tak to máte problém. prectete si pravidla aukra. Kupujici hradi postovne a vy jste neprokazal jeho nefunkcnost. Pokud neposlete, tak to budeme resit pres aukro.
Nešlo sa s ním dohodnúť. Tak som skúšal po sociálnych sieťach nájsť niekoho, koho poznám ja a s kým sa pozná predávajúci, aby sme spor rozumne uzavreli. Ale aj keď som niektorých našiel, nemal som od nich vždy dobrý feedback na predávajúceho. Niektorí mu aj napísali, ale odpoveď bola negatívna.
Pozeral som si teda predajcove nie pozitívne, ale negatívne hodnotenia:
"Predajca arogantný. Vyhráža sa, že pošle 8 negatívnych recenzií na začiatok a to som u neho spravil veľkú objednávku 8 vecí a dal mu za to 7 pozitívnych recenzií a 1 objektívne negatívnu, za jeho vystupovanie a že neopísal 2 nedostatky na stave veci."
"Pán je velmi arogantní a vyhrožuje! Pozor při prodeji tomuto pánovi jakéhokoliv zboží. První si vymyslí že nejde mechanika pak je mechanika v pořádku ale je hlučná . Poté je zase špatný zvuk. Ve fotu byl štítek a staří kamery stačilo si ověřit."
"Hra kterou jsem koupil nefungovala, prodejce nepříjemný, neochotný, vysmívá se mi."
"Prodejce neuvedl vsechny podstatne informace do popisu a odmitl situaci resit"
"Zakoupil jsem tady u mistra hru, ale nešla na aukru zaplatit (platba kartou). Zkoušel jsem asi 5x. Pak na mě mistr začal útočit na emailu a vyhrožovat negativním komentářem a že ho nezajímají výmluvy atd. Jednání řeznického psa. NEDOPORUČUJI!!"
Takýchto podobných hodnotení tam je viac než dosť. Osobne sa mi už stalo napr. na ebay, že predajca s 12500+ predanými položkami klamal o ovládači, čo mi predal, že ho testoval atď. Až po tom ako mi ebay vrátil peniaze a nechal mi aj ovládač, tak som ho otvoril a ovládač mal na doske vycvakané súčiastky, takže ani nemohol nikdy fungovať. Tým chcem len poukázať na to, že nesledujte tie pozitívne komentáre u predajcu, ale zamerajte sa na tie negatívne.
Názor na predajcu si ako čitatelia urobte sami.
Prejdem ku hodnoteniu systému, ktorý má aukro. Je dobré mať vždy poistku, ale len do doby, než sa niečo nestane. Dostal som nazad peniaze, ktoré som zaplatil za ovládač? Áno dostal. Dostal som nazad peniaze, ktoré som platil za odoslanie zásielky od predávajúceho? Áno dostal. Za túto službu som zaplatil 1,62€.
Ako rieši spor aukro? Nerieši ho vôbec. Stavia Vás do pozície, že si to vyriešte medzi sebou. Musíte zaplatiť dopravu naspäť predávajúcemu, čím Vám vznikne škoda. V mojom prípade 3,90€. O tie peniaze nejde, ide o princíp a systém, ktorý má aukro nastavený. Takže keď si to zrekapitulujeme, predávajúci, ktorý zatajil poškodenie má nulovú škodu (pozn. 27.11.2024 - predávajúci má škodu v podobe odoslania balíku) , dostane nazad ovládač, ktorý bude zase predávať dákemu "dobrákovi". Veď raz ho niekomu predá. Aukro dostalo 1,62€ za poistenie a je škodné za dopravu 3,69€. Ja som škodný za dopravu pri vrátení 3,90€.
Systém je nastavený tak, že nahráva neférovému predajcovi. Ale prečo?
Zákazník som tu ja. Ja som nespokojný za neférový obchod. Takže ja ako nespokojný zákazník budem robiť zlú reklamu a na aukre som nakúpil naposledy.
Je pre mňa až zarážajúce, že ten čo sa chová neférovo, nie je vôbec platformou za takéto správanie trestaný. Neviem, či si aukro uvedomuje, kto je zákazník, lebo na predajcoch bez zákazníka nezarobia...
Doplnené 26.11.2024 9:45:
Negatívne hodnotenie od predávajúceho:
"Kupující lže. Reklamoval chybějící šroubek u ovladače. Ovladač je plně funkční a v dobrém stavu. Nedodržuje pravidla Aukra. Chtěl po mě další peníze za poštovné. Sám je arogantní a myslí si , že se svět točí kolem něho. Nedoporučuji!"
