Samotnému lakovaniu predchádzala veľmi precízna príprava. Bolo potrebné demontovať reflektory, zásuvky na čele Kométy, brzdové hadice. Aby sme prachom z brúsenia nepoškodili klzné ložiská, aj tie museli prejsť dokonalým utesnením.
Až potom začala nekonečná práca ktorá trvala doslova tri dni a tri noci, počas ktorej sme staronový náter na Kométe vybrúsili a poškodené, popraskané miesta očistili. Po dôkladnom obrúsení povrchu, vyfúkaní a odmastení sa naniesla spojovacia farba, ktorá „zviazala“ starý náter s veľmi kvalitným novým.
Striekanie spojovacej farby pred nanesením novej, tmavozelenej.
Až potom nasledovalo finálne striekanie tmavozelenej farby. Električka a letný vozeň budú ešte doplnené zlatými ornamentmi, pribudnú ich evidenčné čísla z dôb dávno minulých a vlastnícka značka T.E.V.D. – Tatranská elektrická vicinálna dráha.
Nezabudneme na logo spoločnosti Siemens, ktoré sa tak ako pred sto rokmi vynímalo na jej boku ako rukopis výrobcu elektrickej výzbroje. Farba však musí dobre vyschnúť, aby sme sa mohli realizovať na jej dokončení. Vzniká tak súprava, ktorá bude môcť odviezť viac návštevníkov. Električka má kapacitu 20 miest a spolu s prívesnými vozňami to bude viac ako 80.
Nebojte sa, Kométa sa čoskoro predvedie v plnej svojej kráse. Najprv to bude jazda pre všetkých sponzorov opravy a hneď nato sa budú môcť do „bezvedomia“ odviezť aj všetci nadšenci tejto krásnej histórie.