
Dlhodobo mám averziu voči tejto relatívne novej mánii, ukazovať sa pred ostatnými tým, že vysedávam denne v letnej terase, najlepšie najdrahšieho podniku v meste, len aby mi každý závidel, aby každý videl že na to predsa mám.
Nechcem sa ale zamýšľať nad pohnútkami jednej, či druhej strany, veď obchodník sa snaží len zvýšiť svoj zisk a ten kto nemá letnú terasu už nie je IN.
Je však naša cesta tá správna? Každý tento výtvor je iný, medzi sebou absolútne neladia a podľa mňa sa v podobách, v akých sa objavujú ani nehodia do centra miest. Je to zložité, v snahe znížiť si náklady pristupuje podnikateľ na kompromis v podobe reklamy tomu ktorému nápoju, paradoxne sa občas stane, že ho vlastne ani nemá aktuálne v ponuke. Následne vedľa seba vyrastie mnoho ďalších a ďalších stavieb, zničia tu nepoškvrnenosť mesta, ale veď to nikomu nevadí...
Naozaj?
Ak fotíte mestskú architektúru, ostáva Vám posledných zopár dní, aby ste mohli to ktoré mesto zvečniť ešte bez týchto oháv, potom opäť až na jeseň...
Budem rád, ak sa v diskusii rozvinie otázka: Vadia, alebo nevadia Vám v centrách miest letné terasy v podobe, v akej sa objavujú?