Vyhlásenie má v sebe zvláštne čaro, je až neuveriteľne presné.
Nespomína márne pokusy magistrátu, médiami prebehli správy o vzájomných rokovaniach a ostávalo už len na vlastnom úsudku, či ich považoval za kompenzačné (kryť investorovi straty zo zmeny investičného zámeru), alebo za vydieranie (HB Reavis group mal získať pozemky medzi Starým mostom a Prístavným mostom za 2000 korún za štvorcový meter) i výhrady hlavného architekta Bratislavy prof. Štefana Šlachtu a ďalších architektov zo Spolku architektov Slovenska a Slovenskej komory architektov, ktorí 16. februára prezentovali k stavbe svoje nesúhlasné stanovisko.
Zároveň spomína, že obyvatelia, príp. ochranárske združenia, nedoručili svoje výhrady oficiálne, čím vlastne zastrel všetky odporovo ladené vyjadrenia más.
Aj samotná štylizácia vety. Začiatok vety je v množnom čísle a na záver v jednotnom, vyzerá to ako vyjadrenie sluha vyššej moci.
Predstavme si, že by horel dom pred hasičskou stanicou a hasiči by sa dívali z okna dovtedy, kým by im niekto nezabúchal na dvere a nepožiadal o pomoc. Samozrejme hasiči majú povinnosť pomáhať, súkromná spoločnosť to môže mať úplne na háku a hore uvedeným vyjadrením naznačujú, že to na háku majú. A to je práve ten bod, ktorý ma zarazil, ešte aj v súvislosti, že vyjadrenie pripisujú PR a marketingovej manažérke.
Krátky pohľad do teórie. Podľa Pavla Horňáka, vedúceho Katedry marketingovej komunikácie FiF UK, public relations medzi iným demonštrujú spoločenskú zodpovednosť firmy a budujú dôveru zákazníkov – „marketing podporujúci dušu“.
V časopise Stratégie z júla 2006 je venovaná spoločenskej zodpovednosti firiem (CSR) celá dvojstrana. Uvediem posledný odsek (autor: Ivan Ježík, programový riaditeľ Nadácie Pontis):
Povinnosť a dobrovoľnosť
Vhodné nastavenie legislatívy, transparentné podnikateľské prostredie a rastúce očakávania zainteresovaných skupín môžu spoločensky zodpovednému podnikaniu pomôcť. Nevyriešia však všetko. Záležať bude aj na etike, morálke a ochote firiem. Dobrovoľné rozhodnutia, ktoré prispievajú k zlepšeniu stavu spoločnosti, k čistote životného prostredia a k rešpektovaniu záujmov zainteresovaných subjektov budú vždy vítané. Dôležité je, aby neostali v deklaratívnej podobe, ale boli sprevádzané konkrétnymi aktivitami. Spoločenská zodpovednosť nemá za cieľ nahradiť dodržiavanie zákonov a noriem. Splnenie medzinárodne uznávaných štandardov, prihlásenie sa ku etickým či iným kódexom a všetky spoločensky zodpovedné aktivity sú nadstavbou rešpektovania platnej legislatívy, ktoré by malo byť samozrejmosťou. Efekt prínosov CSR môže totiž byť v prípade prekročenia zákona pri podnikaní (niekedy stačí už pri podozrení z porušenia) podstatne nižší ako očakávame.
Nemožno predpokladať, že by sa klienti HB Reavis group odmietli nasťahovať do Aupark Tower, príp. že by stavebné firmy začali bojkotovať výstavbu, avšak ak táto 22 poschodová budova pri hranici Sadu Janka Kráľa bude tŕňom v oku, budeme si pamätať, kto nám ju tvrdohlavo postavil.