AdSense ničí stránky

Google AdSense, novodobá internetová modla, už otravuje veľké množstvo užívateľov. Teda má paradoxne opačný účinok, namiesto toho aby priniesla zisk, odláka čitateľov. Myslím si, že keď sa AdSense objaví na nejakej stránke s mierou, nieje to nič zlé. Ale ak autor stránky vo vidine zisku natiahne polia s reklamou do obludných rozmerom, stránka sa stáva nepoužiteľnou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Najviac ma dokáže rozčúliť, keď mi po otvorení stránky ako prvé udrie do očí obrovské pole s AdSense reklamou, namiesto obsahu. Ešte horšie to je, keď obsah stránky vôbec nevidím. Vtedy začínam mať vážne pochybnosti o duševnom stave autora. Ako môže niekto kôli reklame absolútne znemožniť normálne používanie stránky? V zásade na takéto stránky okamžite prestávam chodiť, nech je ich obsah akokoľvek cenný. Keď si ho nemôžem normálne prezerať, stráca pre mňa zmysel. Tak isto ako pre stovky ďalších používateľov.
Zvláštne mi príde aj to, keď sa tvorca stránky s obludnou AdSense reklamou vydáva za webdizajnéra. Tento spôsob reklamy totiž okrem použiteľnosti stránky ničí aj jej dizajn. Písmo, častokrát absolútne neladiace s okolnými fontami, či reklamné plochy absolútne narúšajúce kontext stránky dokážu aj z dobrého dizajnérskeho diela urobiť škaredý balast.
To, že užívateľom táto „cielená reklama" vadí, dokazuje aj Java script do Opery, zabraňujúci zobrazovaniu AdSense. Bohužial, na internete som zahliadol len raz, a potom sa mi ho už nepodarilo nájsť. Ak by ste niekto vedeli, kde to je, dajte to prosím do diskusie.
Dovolím si ešte malé rypnutie: koľkým prevádzkovateľom webov prináša AdSense skutočný zisk? Myslím, že nie mnohým. Nezaškodilo by teda, aby sa tý, ktorý majú z ADS tak $3 až $5 mesačne, či prípadne ešte menej, aby sa nad tým zamysleli a prehodnotili zmysel AdSense na svojich stránkach. Jeho zmyznutie by veľmi veľa stránkam len prospelo, zvýšila by sa čítanosť a oni by tam potom mohli dávať pekné bannery. Áno, bannery. Pretože banner, keď je hoci aj úderný a výrazný, ale zapadá do dizajnového a obsahového kontextu stránky, je oveľa účinnejší a príjemnejší ako „cielená reklama" na spôsob AdSense. A keď sa luďom niečo páči, radi na to kliknú, aj keď je to reklama. A určite sa to všetkým páči viac, ako nepekná reklama, ktorá vyzerá ako vystrihnutá zo stránok začiatku deväťdesiatych rokov, ktoré mali žlté pozadia, tyrkysové písmo a boli preplnené GIF obrázkami.
A na záver jedno porovnanie: poznáte e-Target reklamu? To je tiež cielená reklama, ktorá sa zobrazuje napríklad na konci článku. Je to tiež tzv. cielená reklama, no zďaleka sa netlačí tak dopopredia ako AdSense a rešpektuje dizajn stránky aj veľkosťou, farbou a typom písma.
A čo si o prehnanom používaní AdSense myslíte vy?

Samuel Kolesár

Samuel Kolesár

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Technicky založený typ. Snažím sa po svete chodiť s otvorenými očami. (na fotke v Mercedese SL) Zoznam autorových rubrík:  AutáPočítačeZo životaTechnikaAuto newsArchitektúraAutá snov-seriálSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

142 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu