
Začnime napríklad malými autami, ktoré sú na našom trhu veľmi úspešné. Ako som povedal v jednom mojom článku, uvedená bude nová Fabia. Taktiež príde reinkarnovaný Fiat 500, nečakajte však ľudovku, pôjde o imidžovku, niečo ako Mini. Ozaj, Mini. To tiež príde v novej generácii, z ktorej neskôr vzíde verzia kombi. Špekuluje sa nad jej názvom, do úvahy pripadá napríklad meno Traveller, alebo podľa vzoru svojich súrodencov BMW by sa mohlo nazývať Touring. Ďalej by mal prísť nový Smart ForTwo, ktorý bude od svojho predchodcu dlhší až o 14 centimetrov. Zo severu k nám príde Volvo C30, nad ktorého zaradením do malých áut by som si dovolil viesť polemiky, predsa len sa viac hodí do nižšej strednej triedy.
Z tej by sa na trhu mali objaviť napríklad VW Golf Variant (kombi), alebo možno aj rovno nová generácia. Očakávame taktiež novú Toyotu Corollu. Jej dizajn bude bezpochyby zaujímavý, výrobca musí reagovať na tvary nového Civicu.
Zaujímavostí sa určite dočkáme aj v kategórii športových áut. Očakáva sa najmä kupé 2+2 od Audi, ktorého názov poznáme už dlhšie. Bude sa volať A5. Dôvod takéhoto pomenovania je vcelku jasný, veľkostne sa totiž zaradí medzi modely A4 a A6. Nebude však zdieľať podvozok ani s jedným z nich, ako by sa mohlo zdať. Z dielne Audi prídu aj ďalšie športové novinky. Napríklad TT Roadster alebo superšport R8, ktorý bude zdieľať motor s Lamborghini Gallardo. Najskôr však príde s 4,2 litrovým osemvalcom. Od Audi očakávame aj A3 vo verzii Cabrio.
Ako kabriolet typu CC sa predstaví aj Peugeot 206.
Úrodný rok v tejto kategórii bude mať zrejme aj BMW. Predstaví totiž jednotkový rad ako kupé (nie hatchback, ale skutočné kupé!), taktiež príde aj BMW 3 Cabrio, súčastne s verziou M3. Faceliftom by mal prejsť aj šestkový rad.
Z ostatných značiek stojí za to spomenúť napríklad Alfu Romeo, ktorej GT prejde faceliftom. A ešte raz Nemci: relatívne čerstvá novinka Porsche 911 Turbo sa objaví ako kabriolet (to je auto pre mňa :) ).
Nabití program bude taktiež aj v triede limuzín. Koncern Ford sa totiž plánuje predviesť až s dvoma modelmi, ktoré budú skutočne stáť za to. Prvým je Ford Mondeo, ktorý sa ponesie v štýle štúdie Iosis. Ďalším bude Jaguar S-type, u ktorého šéfovia značky sľúbili dizajnovú avantgardu a výraznú športovosť. Obe autá budú stáť na rovnakej platforme, len Jaguar bude mať pohon zadných kolies.
V novej generácii sa predstavia Audi A4 a Mercedes-Benz triedy C a taktiež francúzsky Renault Laguna. Faceliftov sa dočkajú BMW 5, VW Phaeton (osobne si myslím, že by si zaslúžil generačnú obmenu, aby mohol dobre konkurovať novinke Mercedes S), a severan Saab 9-3.
Mimoriadnej pozornosti sa tešiaci segment terénnych automobilov a SUV bude tiež obohatený o niekoľko noviniek či faceliftov. Do triedy SUV sa totiž zapojí koncern PSA, s modelmi oboch svojich automobiliek. Platformu budú zdieľať s novým Mitsubishi Outlander. Známe je už taktiež menšie SUV z produkcie Mercedesu. Bude stáť na platforme triedy C a polemizuje sa nad menom MLK. V druhej generácii sa predstaví BMW X5 s možnosťou sedemmiestneho usporiadania sedadiel. Príde taktiež aj Volvo X50, ktoré bude stáť na spoločnom podvozku s Land Roverom Freelander (pozri predchádzajúci diel). Taktiež príde aj malý tereniačik od VW na báze Golfa. Jeho väčší príbuzný, Touareg by sa mal predstaviť vo faceliftovanej podobe. Tým istým procesom prejde aj sesterský model vyrábaný taktiež v Bratislave, Porsche Cayenne.
Tak, úroda to bude naozaj bohatá, v každej triede. Slovom, každý si príde na svoje.
(Bohužial, nasledujúce dva dieli tohto seriálu nevyjdú, pretože som dva týždne preč. Ale ja vám to potom vynahradím! :) )