
Corolla bude odteraz Auris
Prispôsobí sa tak ostatným dvom modelom s názvami Yaris a Avensis. Osobne sa mi meno Auris velmi páči, ale zdá sa mi ako kombinácia tých dvoch ostatných. Ale to je nakoniec aj logické, pretože veľkosťou sa zaradí medzi tieto dva modely. Na východoeurópskych trhoch by však malo mať auto aj naďalej pôvodný názov Corolla. Ráta sa Slovensko medzi východoeurópske trhy?
Najčistejší dízel na svete!
Motor s názvom Bluetec sa bude montovať do triedy E, celý názov bude E 320. Konkrétne ide o turbodiesel V6. Krútiaci moment je naozaj excelentný: 400 Nm. A to pri spotrebe 6,7l /100km.
Táto číslica je porovnateľná s benzínovými V8 motormi. Spotreba je pritom až o 50 percent nižšia.
Myslím, že naftové motory rozhodne majú ešte čo ponúknuť, pozrime sa napríklad na tohtoročného víťaza Le Mans, poháňal ho motor TDI. A pri súčasnom stave vývoja sú dízlové motory výkonom, aj kultúrou chodu s benzínovými motormi porovnateľné, ak nie viac. Takže „nafťák“ do luxusnej limuzíny nieje až taká zlá voľba. A u športiakov by mal na pohon slúžiť benzín. Bez neho by to akosi už nebolo ono. Napríklad taká Carrera D by ma dorazila...
Amerika do Európy?
Vyzerá to tak, že Americká značka Dodge to s expanziou do Európy myslí asi naozaj vážne. Na internete sa totiž objavili špionážne fotky sedanu strednej triedy, ktorý by mal byť predstavený v Paríži a zrejme ponesie názov Avenger. Motory aj ostatnú techniku môžeme zatiaľ iba hádať. Predpokladám teda, že sa tu objavia motory 2.0 dual VVT a 2.0 CRD DOHC. V prípadnej športovej verzie SRT by to mohol byť 3,5l V6 z modelu Charger, alebo, ako je u Američanov zvykom, rovno 5,7l V8 HEMI...
(fotky nájdete na adrese http://www.mobilemag.com/content/100/354/C9385/ )
Športovec od Volva
Severania postavili na báze modelu C30 malý športiak s turbo motorom s výkonom 400 koní. Uznajte, takéto stádo dokáže s relatívne ľahkým autom celkom pekne pohnúť. To, že to bude naozajstný športiak, dokazuje aj to, že na jeho vývoji sa podieľali firmy ako Heico Sportiv či ipd. Len mi nie je jasné, ako Volvo vyrieši pohon. Dúfam, že to nebude predokolka. Žeby 4x4 ?
Delta bude!
Ako som písal v minulom dieli Auto News, Lancia chystá návrat modelu Delta. Približne už vieme, ako bude nový model vyzerať, poznáme totiž štúdiu Delta HPE Concept Car. S rozmermi 450x180x150cm a rázvorom 270cm by sme toto auto zaradili do strednej triedy. Lancia však tvrdí, že pôjde o model nižšej strednej triedy. Čo sa týka motorov, zrejme nepôjde o nič prevratné. Očakával by som podobnú motorovú paletu ako má napríklad Alfa Romeo 147.
Na adrese http://www.motorionline.com/motori/2006/09/12/lancia-a-parigi-thesis-sport-delta-hpe-e-nuova-ypsilon/ nájdete fotky novej Delty, ako aj viacero noviniek, ktoré Lancia uvedie na autosalóne v Paríži.
Citroen pokračuje vo futurizme...
...predstavil totiž štúdiu C-Métisse, ktorý disponuje motorom V6 HDI s výkonom 204 koní, doplnený dvomi elektromotormi, z ktorých každý poskytuje výkon 15 kW. Poháňané sú zadné kolesá. Auto odvezie štyroch pasažierov v kvalitnom luxuse, je totiž vybavené pre Citroen klasickým hydropneumatickým pružením. No a keby sa aj ponáhľali, tak môžu využiť výkonový potenciál ukrytý v týchto číslach: akcelerácia z 0 na 100 za 6,2 sekundy, maximálka 250 km/h, a to všetko len pri spotrebe 6,5l na 100 km.