Nový Ford Mondeo, zatiaľ ako kombi
Bude predstavený v Paríži, no fotky Ford vypustil do sveta o niečo skôr. Ako sa dalo očakávať, je v štýle štúdie Iosis. Ale od sériovej verzie ho podľa mňa nedelí veľa, stačí, keď si odmyslíme zopár vecí, ktoré sú typické pre štúdie, a máme „sériovku“. O dizajne som už na tomto blogu písal, takže nemá zmyse ho nejako viac komentovať. Je skrátka vydarený. Na finálne Mondeo sa celkom teším, a až vyjde, určite sa o ňom trochu rozpíšem. Prvý skutočný sériový automobil na vodíkový pohon!
Je ním špeciálne upravené BMW 7 s prívlastkom Hydrogen (od hydrogenium-vodík). Zákakladom sa stal bežný sedmičkový rad vo verzii 760i s motorom 6.0 V12, ktorý bol upravený pre špecifické potreby spalovania vodíka. Motor má teraz výkon 260k a krútiaci moment 390Nm. Maximálka je obmedzená na 230 km/h. Dojazd vozidla je 700 km, a keď dojde vodík, môžete prepnúť na spalovanie benzínu.
Myslím, že ak sa nepodarí vynájsť nič lepšie, je vodík jediným reálne využiteľným palivom budúcnosti. Dodgeu sa darí! Momentálna Európska automobilová scéna je preplnená Amerikou. Okrem Avengeru, o ktorom som už písal, je zaujímavý samozrejme aj momentálne ťažný kôň Dodge v Európe, model Caliber. A ten sa predáva ako šialený! Teda predával by sa, keby bolo čo. Materská automobilka totiž rozhodne takýto úspech zozačiatku nepredkopladala, preto limitovala počet vyrobených kusov dosť nízkymi kvótami. Zatiaľ sa v Európe predalo 3200 áut, a toto číslo by bolo oveľa vyššie, keby tieto obmedzenia neboli. Smart ForTwo predsa len nebude! V tlačovej správe, ktorú Smart vydal pred pár dňami, ohlasuje, že nový model tejto miniautomobilky v Paríži neuvidíme. Ale raz sa ho predsa dočkáme: finálny termín je jar 2007.|Ale podľa tlačovky to asi nebude v Ženeve, ako by sme očakávali, a možno to nebude vôbec na autosalóne. To, že Smart nieje v práve najelpšej finančnej situácii, rozoberať nemusíme, ale žeby už nezostali ani financie na stánok?