Populárny americký športiak, ktorý sa začal vyrábať koncom šesťdesiatych rokov, a jeho posledná generácia sa prestala vyrábať až v roku 2002, je späť. Koncept, ktorý bol predstavený na tohtoročnom Detroitskom autosalóne v januári, zožal obrovský úspech. Rovnako ako jeho kolega, už spomínaný Dodge Challenger. Prečo boli obe autá také úspešné?
Dôvod je jednoduchý, obe sú totiž „reinkarnáciami“ veľmi populárnych amerických športiakov z konca 60. rokov, tzv. „zlatej éry“. Pre svoju popularitu sa stali legendami. Dodge Charger (len pre ujasnenie–tak sa volala inšpirácia pre nový Challenger) sa však koncom sedemdesiatych rokov prestal vyrábať kvôli zvýšeným emisným normám a spotrebe paliva. Camaro sa síce vyrábalo ďalej, ale už nie v pôvodnej podobe. Skrátka, už to nebolo akosi ono.
Obe značka, aj Chevrolet aj Dodge uviedli tento rok koncepty (zaujímavé, že tak naraz). Nečudo, že zožali taký úspech, niekoľko rokov sa žiadny nástupca populárnych „American muscle“, okrem Fordu Mustang, nevyrábal.
Sériová výroba Challengeru bola ohlásená len prednedávnom (bude vyrábaný s motorom 6.1 V8 HEMI), a tak sa pre sériovú výrobu rozhodol aj Chevrolet. Ten bude nové Camaro (len pre zaujímavosť, podľa výrobcu bolo pre nové Camaro inšpiráciou hlavne ročník 1969, ktorý sa všeobecne považuje za ten najlepší a najpopulárnejší) dodávať dokonca s dvoma motormi. Jeden bude šesťvalec a druhý osemvalec s objemom 5.9l a výkonom okolo 400 koní. Dodávať sa bude aj s manuálnymi aj automatickými prevodovkami.
A čo je asi najzaujímavejšie: výrobca zvažuje dovoz aj do Európy.
Myslím, že nadchádza ďalšia zlatá éra. O takých dvadsať rokov budeme hovoriť o starej zlatej ére a zlatej ére.