
Najprv si rozoberme názov: ten je po vzore modelu Roomster. Room znamená izba, teda priestor. Joy znamená zábava, takže už podľa názvu je určenie auta jasné.
O dizajne (vlastne o všetkom) automobilka zaryto mlčí, ale už sú k dispozícii prvé oficiálne skice. Z nich je zrejmé, že pôjde o klasický trojdverový hatchback, no s mimoriadne atraktívnymi líniami, ako sú športové široké blatníky, výrazné prelisy... môžete si všimnúť aj „výlis“ na kapote, pripomínajúci obrovské nasávače, aké mávali klasické americké športiaky. Čelné sklo aj okná v dverách splývajú do jedného celku, ktorý silne pripomína slnečné okuliare či sklo na prilbe. Predné svetlá, ktoré voľne prechádzajú z masky chladiča, tiež autu pridávajú na agresivite. O zadnej čaasti auta môžeme len špekulovať, zo skice sa sá vidieť len to, že svetlá budú umiestnené v stĺpikoch.
Poďme trochu špekulovať o technike: auto zrejme bude stáť na niektorej klasickej koncernovej platforme, osobne by som tipoval na VW Golf. Čo sa týka motorov, myslím že budú maximálne dve, možno tri benzínové alternatívy, a, ako je dnes v móde, musí byť aj diesel. Od pohonu veľa neočakávajte, asi to bude predokolka. Ale možno nie, Škoda predsa vyrába aj autá s pohonom 4x4... Čo sa týka techniky vnútri auta, budeme svedkami plne multimediálneho interiéru. Ostatne, toto je jediná vec, ktorú Škoda oficiálne potvrdila.
Karosárska varianta bude zrejme len jedna, teda trojdverový hatchback. Osobne si myslím, že od veci by nebol ani malý roadster, či už s pevnou alebo plátenou strechou.
Na záver skúsme pouvažovať o samotnej možnosti sériovej výroby. Kameňom úrazu sa tu stáva skutočnosť, že Škoda vonkoncom nie je profilovaná ako športová značka, takže najprv by výrobu musel povoliť koncern VW. Ak by to náhodou povolil, druhou vecou je záujem zákazníkov. Tu si však dovolím tvrdiť, že nieje o čom polemizovať. Koncepty Škodovky vždy vyvolajú veľký ohlas, a myslím si, že rovnaké to bude aj u Joystera. Takže, keď bude záujem zo strany zákazníkov, vedenie Škody rozhodne nebude otáľať. A na druhej strane, ohlas zo strany zákazníkov by mohol napomôcť aj rozhodnutiu samotného koncernu: keď zaňuchajú možnosť veľkého zisku...
Som veľmi zvedavý, ako sa bude situácia vyvíjať. Rád sa nechám prekvapiť.