
Jaguar XK súčastnej generácie je bezpochyby jedným z dizajnovo najvýraznejších áut na súčastnom trhu. Vysokovýkonná športová verzia je krásu ešte zvýrazňuje.
Predok je zvýraznený prepracovaným nárazníkom, v ktorom je umiestnený spojler vyplnený tmavou hliníkovou mriežkou. Vedľa neho sú malé nasávacie otvory, nad ktorými sú umiestnené hmlové svetlá. Predná časť je tak o poznanie agresívnejšia.
Zmeny, či skôr zvýraznenia sa objavili aj na prednej kapote, kde pribudli dva odvetrávacie otvory a prelis medzi nimi. V mierne (naozaj len mierne) zvýraznených blatníkoch s umiestnené naozaj krásne päťlúčové disky z ľahkých zliatin. Vpredu majú 18 palcov, vzadu devätnásť. Dodávať sa budú len k verzii XKR.
„Žiabre“ na bokoch sú pre XKR verziu hliníkové.
V zadnom nárazníku sú umiestnené štyri koncovky výfuku. Výfuk je plne automatický. To znamená, že pri pohodovej jazde zbytočne neruší svojím hlukom, ale pri poriadnom zošliapnutí plynu a razantnej jazde sa otvorí a vypustí do sveta pravý bublavý osemvalcový sound, podporený ešte pískaním turba.
Tento prekrásny zvuk vytvára motor 4.2 V8 prepĺňaný kompresorom a umiestnený pod prednou kapotou. Jeho výkon je 420 koní a a 560Nm. Auto na stovku zašprintuje za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Dynamiku vozidla dokazuje aj fakt, že v rýchlosti 80 km/h na 110 zrýchli za 2,5 sekundy
Predstavený je zatiaľ neoficiálne. Oficiálne to bude 18. júla na autosalóne v Londýne. Páni (a dáma- šéfová ) si môžu mädliť ruky, slabší XK sa predáva ako teplé rožky, ako to bude s XKR, zhodnotíme už o chvíľu...