
Názory sa rôznia. Niektorí odborníci tvrdia, že dôvodom je nedosatočná kvalita pitnej vody. To je čiastočne pravda, voda z vodovodnej siete v Mexiku nie je pitná. Pitnú vodu treba kupovať balenú vo fľašiach.Ja si však myslím, ze za všetkým sú peniaze, presnejšie povedané zárobky firiem ako Coca-Cola a Pepsi. V Mexiku "coku" pijú všetci, od malých detí (!) až po dôchodcov. Reklama na Coca-Colu či Pepsi je všade-prítomná. "Toma lo bueno" - pite to dobré, je najnovší reklamný slogan. Ceny sú tiež priaznivé, balená voda je niekedy dokonca drahšia ako Cola.
Bol som však veľmi prekvapený, že nikde, ale vôbec nikde sa nepíše, že Cola obsahuje kofeín. Na fľaške je nič nehovoriace slovíčko "koncentrát Coca-Cola". Nenašiel som nič ani na web-stránkach Coca-Cola Mexico. A to už ani nehovorím, že na Slovensku sa na týchto nápojoch povinne uvádza aj obsah kofeínu v mg/l a čarovná fráza "nevhodné pre deti a tehotné matky". Žeby tá mexická Cola bola iná, vhodná pre všetky vekové kategórie?Myslím si, že pes je zakopaný inde. Coca-Cola si vychováva už od malička mega - kozumentov a teší sa na budúce zisky. A prečo by škodila sama sebe, keď nemusí? Mexické zákony firmu nenútia upozorňovať na riziká nadmernej konzumácia kofeínu, cukru, bubliniek ... , tak načo byť zbytočne aktívny? Možno sa raz zákony zmenia a zisky klesnú, takže treba využiť čas, kým sa dá...
Čo dodať na záver? Žijeme síce v "dobe informácií", ale informácie sa v Mexiku určite podriaďujú rôznym iným ekonomickým silám, veď viete, čo mám na mysli.
Enjoy Coca-Cola, forever and for everybody ;-)
Pozn.: Asi nebude náhoda, že súčasný prezident Mexika a zároveň prvý opozičný a zvolený v demokratických voľbách v roku 2000 zastával svojho času funkciu generálneho manažéra Coca-Cola Mexico. O tom však viac nabudúce...