1. Informácia o dostupnosti na sklade
Je tovar skladom? U vás či u dodávateľa?
Pozrite sa na váš eshop. Postavte sa do úlohy návštevníka ktorý je u vás prvý krát. Vidíte hneď či je tovar skladom? Je vám jasné kedy bude dodaný bez toho, aby ste vstúpili do košíka?
Z pohľadu návštevníka ľahké otázky, pre obchodíka už ťažšie. Najmä ak nemáte všetok tovar na sklade, nakupujete od dodávateľov až po objednávke, alebo dovážate tovar zo zahraničia. Ak neviete presne stav skladu, povedzte aspoň čo viete. Či tovar "obyvkle dodávate do týždňa", alebo aspoň umožnite návštevníkovi sa jednoducho spýtať na dostupnosť tovaru len zadaním emailovej adresy.
2. Dátum a spôsob dodania tovaru
Otázka návštevníka na spôsob a cenu dodania tovaru nasleduje hneď po potvrdení jeho dostupnosti.
Že ho máte skladom je super. Ale kedy mi bude doručený? Zajtra poštou? Kuriérom do týždňa? Bude ma to stáť 30€, alebo je dodanie zadarmo?
Nečakajte do tretieho kroku objednávky, kým kupujúcemu prezradíte ako mu tovar viete dodať a koľko ho to bude stáť. Povedzte mu to hneď keď si pozerá koľko produkt stojí. Povedzte nielen koľko stojí doručenie, ale aj koľko stojí dodanie. A tiež, čo najpresnejšie, kedy mu bude tovar dodaný.
3. Zrušte nutnosť registrácie
Fakt je to nutné? Musím sa registrovať, vypĺňať dátum narodenia, potvrdzovať email a vymýšľať si prihlasovacie meno a heslo? Len kvôli tomu aby som si niečo kúpil?
V kamennom obchode nikto nechce od kupujúceho vymýšľať prihlasovacie meno. Existuje jeden dôvod, prečo nútite kupujúceho k registrácii? Newsletter mu môžete posielať ak ku objednávke dáte zaškrtávaciu možnosť prihlásiť sa na jeho odber. Párovať objednávky rovnakej osoby môžete podľa emailu.
Váš eshopový systém to inak neumožňuje? Vyberte si iný.
A nie, registrovaný návštevník nebude u vás kupovať viac.
Máte iný tip?
Ak áno, napíšte do komentárov čo považujete za ďalší jednoduchý krok, ktorý ovplyvňuje kupujúcich v eshope. Alebo ešte lepšie, čo ovplyvňuje priamo vás.