Kvalitná, a nemusí byť ani silná, značka je hnacím motorom k úspechu. Keď majú ľudia v pamäti zaryté, že XYZ je firma čo poskytuje kvalitný tovar, služby na úrovni a že je na ňu spoľahnutie, firma XYZ prežíva svoje najlepšie časy. Klienti sa nezaujímajú o ich cenu, ale o kvalitu, čo je najlepší obchodný model. A to je jedna z vecí, ktoré si málokto uvedomí.
Dôležitá je kvalita, nie kvantita.
Mnohí sú presvedčení, že jediné čím môžu zaujať, sú nízke ceny, promo akcie od výmyslu sveta a iné prvky určené na "oblbnutie" zákazníka. Avšak svet ide vpred a to čo platilo kedysi, nemusí platiť aj dnes. Ľudia a ľudstvo celkovo, spohodlneli. Ba priam až - zleniveli. Nechce sa im robiť veci, ktoré nemusia. Chcú mať veci hneď a napriek všeobecnému presvedčeniu, do istej miery ich cena nezaujíma. Samozrejme ak nie ste predražený.
Predstavte si situáciu - ste predajca PC a komponentov. Máte vlastný internetový obchod, ktorý sa dá nájsť v najbežnejších vyhľadávacích službách, a kde si môžu záujemcovia v pohodlí domova a v kľude poprezerať sortiment, rozhodnú sa, vyplnia objednávku, a vy im obratom zavoláte, že tovar je pripravený, a práve ho idete odoslať priamo k im do bytu, resp. kancelárie. Dohodnete si čas, zazvoníte, otvoria, odovzdáte tovar, prijmete peniaze a úspešný obchod je ukončený. Takmer..
Takto sa obchod končí pre niekoho, kto nemyslí na budúcnosť. Klient, ktorý je s vami spokojný, vám to dá aj patrične najavo - reklamou zadarmo. Všade kde bude mať príležitosť povie, že si od vás kúpil tovar, že ste prišli až priamo pred dvere a on nemusel ani vytiahnuť päty z domu. A tiež to, že ste boli rýchli, galantní, presní a že všetko s vami je v poriadku. V skratke - že vaša značka sa oplatí.
Niekedy pre to stačí málo. Ponúknuť drobnosť, ktorú nemajú inde. Správať sa inak. Lepšie. A nakoniec, požiadať ho, aby o vás hovoril ďalej. Jedna veta v emaily zaslanom po týždni od doručenia tovaru môže robiť divy.
A zákazník, ak bol už spokojný, najbližšie keď bude niečo potrebovať, nebude hladať inú predajňu. Dokonca ho nebude zaujímať ani to, či ten konkrétny tovar nemá náhodou konkurencia lacnejšie. A ak náhodou aj hej, určite bude chcieť radšej vsadiť na niečo, čo má overené. A máte pred sebou ďalšiu objednávku..
(pozn.: Tento článok som tu napísal pred piatimi rokmi, ale nedostal sa k publikovaniu, tak to dobieham teraz. Veľká konkurencia, krátky život značiek tu je ešte stále a tým aj význam značky silnie.)