Nie je značka ako povesť

Každý má značku. Ale nie každý má povesť. Viete prečo je dôležitejšia než samotný názov?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Kvalitná, a nemusí byť ani silná, značka je hnacím motorom k úspechu. Keď majú ľudia v pamäti zaryté, že XYZ je firma čo poskytuje kvalitný tovar, služby na úrovni a že je na ňu spoľahnutie, firma XYZ prežíva svoje najlepšie časy. Klienti sa nezaujímajú o ich cenu, ale o kvalitu, čo je najlepší obchodný model. A to je jedna z vecí, ktoré si málokto uvedomí.

Dôležitá je kvalita, nie kvantita.

Mnohí sú presvedčení, že jediné čím môžu zaujať, sú nízke ceny, promo akcie od výmyslu sveta a iné prvky určené na "oblbnutie" zákazníka. Avšak svet ide vpred a to čo platilo kedysi, nemusí platiť aj dnes. Ľudia a ľudstvo celkovo, spohodlneli. Ba priam až - zleniveli. Nechce sa im robiť veci, ktoré nemusia. Chcú mať veci hneď a napriek všeobecnému presvedčeniu, do istej miery ich cena nezaujíma. Samozrejme ak nie ste predražený.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predstavte si situáciu - ste predajca PC a komponentov. Máte vlastný internetový obchod, ktorý sa dá nájsť v najbežnejších vyhľadávacích službách, a kde si môžu záujemcovia v pohodlí domova a v kľude poprezerať sortiment, rozhodnú sa, vyplnia objednávku, a vy im obratom zavoláte, že tovar je pripravený, a práve ho idete odoslať priamo k im do bytu, resp. kancelárie. Dohodnete si čas, zazvoníte, otvoria, odovzdáte tovar, prijmete peniaze a úspešný obchod je ukončený. Takmer..

Takto sa obchod končí pre niekoho, kto nemyslí na budúcnosť. Klient, ktorý je s vami spokojný, vám to dá aj patrične najavo - reklamou zadarmo. Všade kde bude mať príležitosť povie, že si od vás kúpil tovar, že ste prišli až priamo pred dvere a on nemusel ani vytiahnuť päty z domu. A tiež to, že ste boli rýchli, galantní, presní a že všetko s vami je v poriadku. V skratke - že vaša značka sa oplatí.

SkryťVypnúť reklamu

Niekedy pre to stačí málo. Ponúknuť drobnosť, ktorú nemajú inde. Správať sa inak. Lepšie. A nakoniec, požiadať ho, aby o vás hovoril ďalej. Jedna veta v emaily zaslanom po týždni od doručenia tovaru môže robiť divy.

A zákazník, ak bol už spokojný, najbližšie keď bude niečo potrebovať, nebude hladať inú predajňu. Dokonca ho nebude zaujímať ani to, či ten konkrétny tovar nemá náhodou konkurencia lacnejšie. A ak náhodou aj hej, určite bude chcieť radšej vsadiť na niečo, čo má overené. A máte pred sebou ďalšiu objednávku..

(pozn.: Tento článok som tu napísal pred piatimi rokmi, ale nedostal sa k publikovaniu, tak to dobieham teraz. Veľká konkurencia, krátky život značiek tu je ešte stále a tým aj význam značky silnie.)

Samuel Szabo

Samuel Szabo

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Páči sa mi spojenie Internetový marketing, okrem toho robím weby a outsourcujem skladovanie a balenie zásielok pre eshopy. Zoznam autorových rubrík:  eCommerce

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

90 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu