Autoškola

Och tá autoškola. Pretože to práve prežívam, chcel by som vás upozorniť, že géniovia sa učia z chýb iných a blbci z vlastných. A ako vidím, som obklopený samými blbcami, takže ani neviem, načo to píšem. Ale keby tu bol nejaký génius, uč sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Prvá jazda - autocvičisko. Prvá otázka inštruktora:" Jazdil si už?" Nesmelo som odpovedal: "Áno." Zapísal mi jazdu a povedal, čo všetko mám robiť, čo mám očakávať, ako sa mám radiť do pruhov, ako so mnou bude komunikovať. Všetko v pohode. Motor mi nezdochol a hodinu a 15 min som pochodval dookola na parkovisku. Inštruktor povedal: "Dobré, ešte vydržať autocvičisko a ideme na cesty." Vraj to vidí pozitívne. Ja som to bral flegmaticky a jazdil som tak, že som skoro zaspal.
Druhá jazda - autocvičisko. Ak som nezaspal to bolo len preto, že som predtým spal 10 hodín. Nuda, ale inštruktor fajn.
Tretia jazda - posledné autocvičisko s autom. Prvá veta inštruktora - "Je tu veľa áut, nebezpečné to tu je. Pôjdeme inde"
Vyviedol ma na cestu, akoby tam bolo bezpečnejšie ako na preplnenom parkovisku. Ale v takej situácii som nebol prvý krát, preto som nezastresoval. Akurát som si neuvedomil, že môj motor s objemom 1liter nebude vonku stačiť. To som si všimol na prvom semafore. Rozbeh ako predtým na parkovisku, ale bolo to pomalé. Plyn na 3000 a ideš. Už to bolo lepšie, ale časom som sa vzdal. Prvý kopec po 600 metroch na ceste, kde som ešte nemal čo hladať. Bolo tam už parkovisko kde sme sa mali premiestniť. Pokyn inštruktora: "Pokračuj, len nás neskontrolujú." Ozaj ma upokojil.
Prvý kopec plyn na podlahu tretí prevodový stupeň a auto nevládze. Ale dala nás aj Liazka a nie hocijak. 45km/h a auto nejde ešte spomaluje. Konečne vidím horizont, koniec kopca, záchrana. Potom prišla prvá chyba. Odbočte na nasledujúcej vpravo. Zrazu skočil zadok auta. Moja otázka k inštruktorovi: "To bol obrubník alebo chodec?" Ozaj ma upokojil pohľad do spätného zrkadla. Bol to len veľký kus odlomeného kraja obrubníka.
Potom prišla prvá stopka a poučenie, že Audi, BMW, Porsche, Mercedes má vždy prednosť. "Ale kľudne vojdi do križovatky len ťa nenaberú," super oznam. "A nikdy nedávaj nikomu prednosť komu nemáš dať, lebo cez skúšku neprejdeš. Tam už výnimka Audi neexistuje."
Druhá jazda vonku - oficiálne prvá.
Prší, prší len sa leje na našom aute ventilátor nefunguje. Sklo sa bude zarosovať, nezabudni nestresovať. Mojou prvoradou úlohou bolo mojími orlími očami pozorovať, či sme ešte na ceste. Ozaj som nič nevidel. Každý semafor som dostal handru od inštruktora a utieral čelné sklo aj bočné, aby som videl na späťák. A on sa mi snažil utierať sklo počas cesty. Vidno, že to nie je nejaká nová závada na aute, a že tak už určitú dobu jazdí. Bol na to pripravený. Keď povedal preraďte sa tak som mu povedal, však nič nevidím aj stredné zrkalo je zarosené. Tak povedal: "Vyhoď smerovku a choď!" V tom momente som sa cítil ako samovrah. Na ceste kde je 80 a ja som smel ísť max 50 tam bola reálna šanca, že nás niekto naberie. Ale nestalo sa. Nasledujúci semafor som si znova utrel sklo.
Táto jazda bola skoro ako smrť sama.
Teraz mám za sebou už toho aj viac ale o tom potom.

POUČENIE z môjho prípadu - vždy sa rozbiehaj s poriadnou dávkou plynu, - nos so sebou vždy pakel servítok a handru, prípadne aj lekárničku (tie v autách autoškôl sú väčšinou použité), Kinedril prípadne niečo iné ( nie je nič horšie ako keď je zle inštruktovi - vám nebude to ručím), - nebrzdi prudko (krv na čelnom skle ťa prezradí vždy) - prevod sa radí pravou a nie ľavou rukou ( pre ľavákov), - ručná nefunguje vždy

A NEZABÚDAJTE ani na ostatných v premávke pretože
- ten za vami sa stále bojí viac (hlavne ak zbadá biele svetlo - pre nechápavých - zaradil si R miesto 1 na semafore)
- ten pred vami nie je na to aby ste ho nasledovali ale aby ste sa od neho vzdialili
- aj keď ste na hlavnej radšej sa dvakrát pozrite či niekto sa nerozhodol vás nabrať
- Nerozčulujete ak vás niekto obehol cez plnú čiaru - bral vás ako prekážku
- Ak vám každí bliká to nie je preto žeby vás poznal, ale kvôli tým dialkovým svetlám čo ste omylom pri dávaní zmenu smeru jazdy zapli
- a nakoniec nezabudnite Audi má vždy prednosť (aj všetko, čo je lepšie ako vaša kára)

Peter Sasák

Peter Sasák

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Možno ešte verím v šťastné konce Zoznam autorových rubrík:  Okolo násrecenzieČo s Bohom?SúkromnéChvíľka smútkuChvíľka radostiBylinky

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Róbert Ďurec

Róbert Ďurec

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

6 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

682 článkov
Skryť Zatvoriť reklamu