
Pred Vianocamibol môj let celkom ok, lietadlo z Madridu do Viedne nemalo meškaniea v tomto smere som bol spokojný. Predpokladal som však, že ak zaletenku zaplatím viacej ako napríklad v Ryanair, tak za to dostanem aj nejakéslužby navyše. Mýlil som sa. Jediné, v čom sa Iberia (pripomýnam, že to ješpanielska národná letecká spoločnosť) líšila napríklad od Ryanairu je to, žena začiatku letu nám rozdali noviny a pustili do reprákov nejakú otravnúpesničku, ktorú hrali dookola asi 30 minút pred štartom. Dokonca aj miesta nanohy bolo menej ako v Ryanair. A kedže let do Viedne trvá menej akotri hodiny, tak s občerstvením alebo dokonca jedlom nemôžetev žiadnom prípade rátať. Tomu všetkému som sa dosť čudoval, nakoľko som sinemyslel, že Iberia je low cost aerolínka. Ale všetko okrem ceny letenky tomunasvedčovalo. Čo už, pomyslel som si, aspoň som živý a zdravý doma.
Na mojomspiatočnom lete to však bolo ešte horšie. Sedel som hneď vedľa motora, ktorývydával zvuky ako keby mal každú chvílu explodovať. Takže som strávil príjemné3 a pol hodinky úplne ohlučený a keď som konečne v Madridevyšiel von, cítil som sa ako znovuzrodený. Tým sa však moje trápenie ešte lenzačínalo. Moja batožina sa stratila, ale kedže nedošla batožina z celéholietadla, tak som bol pokojnejší, lebo pravdepodobne sa stala chyba niekde voViedni a batožina príde na druhý deň. Na reklamáciách mi dali telefónnečíslo, kam si mám zavolať (aj keď ja som im dal všetky moje údaje vrátaneadresy a telefónu, tak som nerozumel, prečo by som mal ja volať ima nie oni mne). Na druhý deň sa mi nepodarilo dovolať, pretože linkyIberie boli vyťažené (to mi tam bolo ohlásené). Až neskoro v noci somskúsil šťastie a podarilo sa. Pán mi povedal, že nanešťastie moja batožinaešte nedorazila, ale našla sa a pravdepodobne na druhý deň mi ju doručia.Super, potešil som sa. Ale na druhý deň nič. Žiaden telefonát, žiadna správav schránke, nič. Ale na infolinku sa mi nepodarilo dovolať. Na tretí deňsom skúšal volať ďalej a po 45 minútach čakania na operátora som sadozvedel, že moju batožinu mi chceli doručiť, ale nebol som doma, čo jepochopiteľné, kedže som bol v práci. Prečo mi však nezavolali, alebonenechali odkaz v schránke, to už som sa nedozvedel. Slečne na infolinkesom dal preto adresu do práce, nech mi to na druhý deň doručia tam. Tak sa ajstalo, konečne po štyroch dňoch čakania. Minul som na telefonovaní na infolinkuIberie asi 30 euro a ba čo viacej, môj kufor mi doručili s odtrhnutýmdržaním. Ale ako mi pán z doručovateľskej spoločnosti povedal, onsťažnosti neprijíma, to sa musím obrátiť na Iberiu.
Tak som spísalsťažnosť a všetko im zaslal. Na vybavenie sťažnosti si rezervovali 3mesiace!! Batožinu síce mám, ale stálo ma to veľa nervov a peňazí.V každom prípade, v budúcnosti si radšej vyberiem Ryanair. Cena jeoveľa nižšia a kvalita služieb vyššia (na základe mojich skúseností).
Dodatok 05.02.2008 : Ospravedlnujem sa za zmatky v uverejnovani clanku, ale bola tam nejaka chyba a clanok sa nezobrazoval na stranke blogu, tak ho uverejnujem este raz.