Sú to zariadenia, vyvinuté za účelom zníženia emisií z motorových vozidiel. Ventil AGR/skrátený názov z nem. Abgasruckfurwentil/, je zariadenie, ktoré malo predovšetkým využívať časť výfukových plynov na recyklačný proces pri opätovnom spaľovaní. Tomuto zariadeniu, však nemohla byť venovaná dostatočná pozornosť počas vývoja.
Prax totiž ukázala, že zariadenie po určitom čase, spôsobuje v motoroch nežiadúce následky a konečný efekt zo zníženia emisií postupne zaniká. Vzniká naviac nepriaznivé znečisťovanie celého motora, predovčetkým sacieho potrubia, jeho čidiel a ventilov. Po ubehnutí už viac jako 70-tis.km, sú zaznamenané poruchy tohoto zariadenia.
Najnepriaznivejší vplyv je viditeľný při dieselových motoroch, kde dochádza neskôr doslova k nánosom 3 až 5mm vrstvy karbonu v nasávacom trakte vozidla. To už ale motor produkuje také množstvo emisií, že účinok ventilu AGR, je nulový. Funkčnosť ventilu je priamo závislá od čistoty, pohyblivosti, a tesnosti jeho dielov. To však je v rozpore z realitou počas prevádzky.
Software riadiacej jednotky nepočíta s postupnými prevádzovými vplyvmi. Systém nás jedine upozorní, že niečo nie je v poriadku, rozsvietením kontrolnej žiarovky poruchy elektroniky.
To už ale pomerne dlho prevádzkujeme vozidlo, kde jeho emisie nezodpovedajú ani bežným limitom. Tento proces našťastie neovplyvňuje bezpečnosť jazdy, tak ako niekedy při zážihovom motore.
Tam v niektorých nepriaznivých prípadoch čiastočného upchatia katalyzátora, môže dôjsť k zlyhaniu funkcie posiľńovača bŕzd. Mnohé vozidlá aj novších prevedení a modelov, tieto zariadenia nemajú. Viacerí majiteia tieto zariadenia „zablokujú“ vo funkcii, zastavením prívodu výfukových plynov k ventilu. . Pokiaľ na to nereaguje nepriaznivo software motora, bez problémov jazdia ďalej bez nárastu emisií.
Moderný automobilový priemysel, nepočíta s vysokou životnosťou svojich produktov. Predpokladaný limit je cca 150 tis.km. Třeba počítať s tým, že niektoré systémy vo vozidlách sú vyložene spotrebného charakteru a sú nepreverené praxou. V „čase „vývoja, nebol na to „čas.“ Konkurencia je riadiacim limitom. Niektorí „tvorcovia“ automobilov, by zas vôbec nemali byť „výrobcami.“