
Začal by som citáciom Martina Jaraba zo spomínaného blogu:
Moje riešenie je štandard kvality+základná mzda. Základná mzda, kľudne môže ostať na tej istej tabuľkovej úrovni ako je teraz. Štandard kvality (peniaze navyše).
Štandard kvality by pozostával:
z anonymného dotazníku spokojnosti žiakov, rodičov s prácou daného učiteľa.
z výsledkov hospitácií
zo sebapropagácie učiteľa (články, blogy atď)
z dosiahnutých výsledkov z olympiád, či iných súťaží
z projektov a iných foriem netradičného vyučovania
Čítajte viac: http://jarab.blog.sme.sk/c/274238/Tarify-ako-to-vidim-ja.html#ixzz1WU0qkEkK
najskôr otázka, ktorá sa natíska prvá - v ktorom inom povolaní závisí mzda od anonymného dotazníka objektu práce? napadajú ma pacienti, resp. ich rodičia,......... robí niekto takýto prieskum aj medzi pacientami a potom to zohľadní v mzde konkrétneho lekára v desiatkach percent, alebo sudcovia, právnici, advokáti, architekti, vodiči električiek, elektrikári - absurdná predstava, že?
otázka druhá: a čo ak nebudú peniaze na nenárokovateľné zložky zo mzdy? Predpokladám, že štandard kvality bude nenárokovateľný, že? Zo skúsenosti viem, ako sa takáto situácia rieši dnes a obávam sa, že ani v budúcnosti to nikomu žily trhať nebude....... proste peňeži nie sú...... a tak nechávať veíké % mzdy na pohyblivé zložky ............
ďalej - citujem "Základná mzda, kľudne môže ostať na tej istej tabuľkovej úrovni ako je teraz" čiže hlboko pod úrovňou priemernej mzdy .... a čo ak z objektívnych príčin nebudem robiť olympiády, súťaže - proste nebudú vypísané pre môj prvý ročník ZŠ, nebudem publikovať a robiť projekty, pretože to nie je v náplni mojej práce a súčasne sa znepáčim rodičom aj deťom, pretože dôsledne budem trvať na dochádzke, domácich úlohách, vedomostiach, proste budem učiť? .... učiť kvalitne, tak ako sa má... odpoveď samozrejme viem a je jednoduchá .........
a kliniec!!! - anonymné hodnotenie rodičov a žiakov, bez zodpovednosti za to, čo to spôsobí ??? - tak s týmto apriori nesúhlasím, môže to byť tak najviac poradný hlas vedeniu školy.......
Zostala teda nezodpovedaná ešte otázka, kto by mal....... kto by mal vlastne hodnotiť prácu učiteľa?
No jednoznačne ten, kto za svoje rozhodnutie aj ponesie zodpovednosť, čiže vedenie školy......... a spomínané anonymné dotazníky žiakov a rodičov, hospitácie, články, blogy, výsledky olympiád a súťaží, projekty a iné formy by mali byť podkladom pre ich objektívne hodnotenie.........
Ale v podstate to aj tak dnes funguje.... respektívne malo by, či nie?