V zdravotnom poistení som si výrazne prilepšil.

Poisťovacia vandrovka je zase tu, poisťovňu mení údajne vyše 114 000 poistencov.

V zdravotnom poistení som si výrazne prilepšil.
Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Spomínam si na deväťdesiate roky, na vznik súkromných zdravotných poisťovní. Aj ja som sa nechal zlákať do jednej a hneď na začiatku jej vzniku som sa zo štátnej prepoistil. Dôvod ? Štátna, dovtedy jediná, dostala konkurenciu a veril som v lepšie podmienky. Zdravá konkurencia tlačí na ceny, na obsah služieb a vždy je v prospech užívateľa.

Postupne sa časom menili názvy, slabšie súkromné poisťovne sa "stratili" v útrobách silnejších. Ukazovali sa aj rozdiely v rozsahu ponúkaných služieb a až do dnešného dňa sa čas od času objavujú "novinky" na prilákanie zákazníkov. Prevažne takto vzniká "poisťovacia turistika", poistenec cielene ide za konkrétnymi službami. Výnimku tvorí prekrytie liečenia ojedinelých diagnóz. V takýchto prípadoch sa pravidlá tvoria "za pochodu".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Osobne som stavil na jednu veľmi starú a osvedčenú kartu, na vernosť.

Od začiatku, ako som sa zo štátnej prepoistil do súkromnej, nikdy som ju nezmenil ani v takom prípade, keď sa v niektorých momentoch javila štátna výhodnejšou. Menili mi preukazy s novými názvami, ale poskytovateľ ostal.

V globálnom hodnotení som si výrazne polepšil tým, že som nič neurobil, ostal som verným zákazníkom v dobrom aj zlom.

Za vernosť sa kedysi "platilo zlatom". Čo by dali páni za verného sluhu, vojvodcovia za verných vojakov, vládcovia starovekých civilizácií za verných poddaných a čo by dali klasickí slovenskí zemepáni za verných sedliakov ? Tí chytrejší sa o nich starali, zdraví a silní sedliaci im zabezpečili pokojný "zemanský život", naopak, skúpi zemania dlho zemanmi neboli.

SkryťVypnúť reklamu

V živote to už raz tak býva. Stály zákazníci majú aj v obchodnom styku prednosť, aj "na sekeru sa im naleje" ( ak to trošku zľahčím ), aj sa poskytovateľ k nim stavia "priateľskejšie" a ak už nič iné, nerobí extrémne prekážky v schvaľovaní niektorých druhov nenárokovateľných služieb ( napr. kúpele ). Ľudovo povedané, nežiada dokladovať nič viac, ak diagnóza potvrdená odborným lekárom spĺňa podmienky. Nesnaží sa o neschválenie skúšaním trpezlivosti a schopností žiadateľa "zbierať doklady".

Priznám sa, občas som mal chuť poisťovňu zmeniť. Nakoniec som si vždy povedal, že načo, tak či onak, z dlhodobého hľadiska sa to vyrovná. Zmenou získané nepatrné výhody však nikdy nevyrovnajú punc a výhody "verného zákazníka". Mám dlhodobo pokoj a dostanem minimálne to čo "vandrujúci". A už len samotný pokoj nie je výhoda ?

SkryťVypnúť reklamu

Či zdravotné poisťovne ponúkajú dostatočné služby pre poistencov, je téma na nekonečnú polemiku. Jedno viem určite, snáď nikde na svete sa pacient nesocializuje práve u lekára, sedí v čakárni a jastrabím okom sleduje a komentuje poradie, alebo dobýjajúc sa cez zatvorené dvere "potrebuje len niečo". Iba na Slovensku. A to nie som lekár, iba občas počujem a vidím ak tam musím.

Zdroj : https://regiony.zoznam.sk/zdravotnu-poistovnu-zmeni-od-buduceho-roka-vyse-114-000-poistencov/

Ján Šeďo

Ján Šeďo

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  515
  •  | 
  • Páči sa:  53 411x

Čas ma zaradil do kategórie "senior". Život ma vyškolil v každom smere a za svoje názory sa nehanbím. Racionalita a zdravý sedliacky rozum za každých okolností, sú mojimi preferovanými pravidlami. Nestotožňujem sa s vypočítavými prospechármi a sebcami. Tieto atribúty budú sprevádzať aj moje články. Nevyhýbam sa žiadnej pozemskej téme, včítane politiky. Často si hovorím, že už ma nič neprekvapí, ale omnoho častejšie narážam na svoj hlboký omyl v tomto smere. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSpoločnosťPolitika

Prémioví blogeri

Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,066 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu