Spomínam si na deväťdesiate roky, na vznik súkromných zdravotných poisťovní. Aj ja som sa nechal zlákať do jednej a hneď na začiatku jej vzniku som sa zo štátnej prepoistil. Dôvod ? Štátna, dovtedy jediná, dostala konkurenciu a veril som v lepšie podmienky. Zdravá konkurencia tlačí na ceny, na obsah služieb a vždy je v prospech užívateľa.
Postupne sa časom menili názvy, slabšie súkromné poisťovne sa "stratili" v útrobách silnejších. Ukazovali sa aj rozdiely v rozsahu ponúkaných služieb a až do dnešného dňa sa čas od času objavujú "novinky" na prilákanie zákazníkov. Prevažne takto vzniká "poisťovacia turistika", poistenec cielene ide za konkrétnymi službami. Výnimku tvorí prekrytie liečenia ojedinelých diagnóz. V takýchto prípadoch sa pravidlá tvoria "za pochodu".
Osobne som stavil na jednu veľmi starú a osvedčenú kartu, na vernosť.
Od začiatku, ako som sa zo štátnej prepoistil do súkromnej, nikdy som ju nezmenil ani v takom prípade, keď sa v niektorých momentoch javila štátna výhodnejšou. Menili mi preukazy s novými názvami, ale poskytovateľ ostal.
V globálnom hodnotení som si výrazne polepšil tým, že som nič neurobil, ostal som verným zákazníkom v dobrom aj zlom.
Za vernosť sa kedysi "platilo zlatom". Čo by dali páni za verného sluhu, vojvodcovia za verných vojakov, vládcovia starovekých civilizácií za verných poddaných a čo by dali klasickí slovenskí zemepáni za verných sedliakov ? Tí chytrejší sa o nich starali, zdraví a silní sedliaci im zabezpečili pokojný "zemanský život", naopak, skúpi zemania dlho zemanmi neboli.
V živote to už raz tak býva. Stály zákazníci majú aj v obchodnom styku prednosť, aj "na sekeru sa im naleje" ( ak to trošku zľahčím ), aj sa poskytovateľ k nim stavia "priateľskejšie" a ak už nič iné, nerobí extrémne prekážky v schvaľovaní niektorých druhov nenárokovateľných služieb ( napr. kúpele ). Ľudovo povedané, nežiada dokladovať nič viac, ak diagnóza potvrdená odborným lekárom spĺňa podmienky. Nesnaží sa o neschválenie skúšaním trpezlivosti a schopností žiadateľa "zbierať doklady".
Priznám sa, občas som mal chuť poisťovňu zmeniť. Nakoniec som si vždy povedal, že načo, tak či onak, z dlhodobého hľadiska sa to vyrovná. Zmenou získané nepatrné výhody však nikdy nevyrovnajú punc a výhody "verného zákazníka". Mám dlhodobo pokoj a dostanem minimálne to čo "vandrujúci". A už len samotný pokoj nie je výhoda ?
Či zdravotné poisťovne ponúkajú dostatočné služby pre poistencov, je téma na nekonečnú polemiku. Jedno viem určite, snáď nikde na svete sa pacient nesocializuje práve u lekára, sedí v čakárni a jastrabím okom sleduje a komentuje poradie, alebo dobýjajúc sa cez zatvorené dvere "potrebuje len niečo". Iba na Slovensku. A to nie som lekár, iba občas počujem a vidím ak tam musím.
Zdroj : https://regiony.zoznam.sk/zdravotnu-poistovnu-zmeni-od-buduceho-roka-vyse-114-000-poistencov/