Einstein pri formovaní teórie tvrdil, že nič sa nemôže pohybovať rýchlejšie ako svetlo a dokonca ani rýchlosťou svetla.
Súčasné dianie okolo prestavby diaľnice D1 so zrušením kolektorov ale preukazuje trhliny v géniovom myslení. Skupina odborníkov z NDS, z Ministerstva dopravy a množstvo zástupcov samospráv pri zrušení kolektorov rýchlosť svetla prekročili, a to hneď viackrát.
Kým v roku 2013 boli priamo kolektory zadefinované do územného plánu BSK na pokyn NDS, dnes podľa tej istej NDS a aj ostatných dvoch pánov ministrov dopravy (R. Brecely, Á. Érsek) kolektory v norme pre diaľnicu vôbec neexistujú, navyše dnes kolektory dokonca spôsobujú dopravný kolaps. Rýchlosťou svetla sa pre dotknuté inštitúcie a jej zástupcov kolektory vytratili zo záväznej textovej a grafickej časti územného plánu župy, hoci ich tam aj priemerne sčítaný absolvent základnej školy nájde.
Kým sa v roku 2013 pred návrhom prestavby diaľnice s kolektormi vypracoval dopravný prieskum s ekonomickým posúdením a následne sa v roku 2014 ďalším dopravným posúdením počet kolektorových pruhov v jednom smere odporúčal zväčšiť z 2 na 3 pruhy, pri novej zmene riešenia diaľnice bez kolektorov z decembra 2015 zo strany NDS bola zmena koncepcie riešenia preukázaná na základe vypracovaného dopravného prieskumu z októbra 2016.
Opodstatnenosť diaľničnej križovatky Triblavina z hľadiska verejnoprospešného charakteru v roku 2013 určoval zásadný projekt obchvatu Pezinka smer Slovenský Grob, Chorvátsky Grob, po napojenie na diaľničnú križovatku. V súčasnom návrhu diaľničnej križovatky bez kolektorov dopravnú záťaž tejto regionálnej tepny autor dopravného prieskumu z októbra 2016 Ing. Ľubomír Palčák z nezávislej súkromnej inštitúcie Výskumný ústav dopravný, ktorá má s NDS podpísané lukratívne zmluvy, odrazu vynechal. A to bez ohľadu na fakt, že na túto dopravnú tepnu obyvatelia Pezinka a celej spádovej oblasti, ako aj mesta Svätý Jur roky čakajú. Dnes ani nechýba primátorovi Pezinka (O. Solga), hoci priorita tejto cesty z volebného programu mu zabezpečila kreslo. V zmene volebných programov rýchlosťou svetla však nie je jediný. Kolektory vo svojom volebnom programe mal aj starosta Chorvátskeho Grobu (R. Benčík), no dnes o nich nechce ani počuť.
Pri koletoroch NDS zanovite tvrdí, že nie je v ich kompetenciách riešiť regionálnu dopravu, no zároveň platí, že NDS na pokyn ministra dopravy preberá celú agendu rozšírenia cesty I/61, ktorá v kompetenciách NDS odrazu ako regionálna cesta je, a to bez akýchkoľvek zákonných a legislatívnych úprav. Perličkou celého je, že ešte minulého roku nedokázala NDS adekvátne zabezpečiť prepoj medzi diaľničnou križovatkou Triblavina a dotknutou cestou I/61, samotné napojenie na miesto mimoúrovňovej križovatky dokázali zabezpečiť dlhodobo iba dočasnou svetelnou signalizáciou.
Nie menej zaujímavý je aj fakt, že v lete 2016 sa samotná cesta I/61 prestavovala z dôvodu novej križovatky pre napojenie logistického parku „Farná“ a to v profile súčasnej dvojpruhovej cesty s priamym rizikom jej nedostatočnej kapacity oproti záverom z dopravno-kapacitného posúdenia a s problematickými ľavými odbočeniami v čase špičky. Natíska sa otázka, čo v tom období robili všetci kompetentní a prečo ponechali postaviť novú križovatku v profile súčasnej dvojpruhovej cesty.
Schopnosť prekročiť rýchlosť svetla mal aj developer Starland z dotknutého územia križovatky Triblavina, ktorý na začiatku decembra 2016 verejne sprístupnil v multifunkčnom areáli v Šamoríne 3D model svojho projektu PARK CITY s obytným súborom 20 tisícového sídliska (podľa Generelu kanalizácie obce Chorvátsky Grob), logistickými halami, vedecko-výskumným centrom, ktoré odprezentoval vo verzii diaľnice bez kolektorov v čase, kedy neexistovalo (pozn. do dnešného dňa neexistuje) žiadne záväzné stanovisko ani vydané stavebné povolenie pre zmenu stavby pred dokončením pre diaľničnú križovatku Triblavina bez kolektorov.
Uvedená informácia vychádzala z nesprávneho vyhodnotenia modelu a za túto časť sa spoločnosti Starland Holding a.s. verejne ospravedlňujem.



Vystavený model z decembra 2016 plne prezentuje dopravné vstupy nového dopravného posúdenia diaľničnej križovatky Triblavina bez kolektorov z októbra 2016, ktorými v súčasnosti NDS a Ministerstvo dopravy zdôvodňujú nepotrebnosť kolektorov. Ak je v záujme štátu budovať nadradenú dopravnú sieť, ako najzákladnejšiu dopravnú tepnu pre významných developerov, táto križovatka a zmena riešenia diaľnice D1 tento plán splnila. Súčasní obyvatelia a ich dennodenné problémy s dopravou zostali v tomto prípade bokom.
Z uvedeného vyplýva, že sa pán Einstein pri formovaní teórie relativity pomýlil. Relatívnym pojmom dnešnej doby už nie je čas, ale sľuby a konanie politikov, ktoré s plynúcim časom nakoniec znamenajú, že fyzikálna podstata pozorovaného javu a konečného dopadu nebude pre všetkých rovnaká.