Držíte diétu? Dajte si facku!

To vám naozaj ešte nikto nepovedal, že diéta je kravina? Ste naozaj takí zúfalí z vlastnej váhy, že uveríte klamom v módnych časopisoch? Ste naozaj natoľko leniví, že sa vám nechce rozmýšľať nad tým, ako taká diéta funguje a ako vám môže poškodiť? Pokúsim sa vám to všetko čo najjednoduchšie vysvetliť, aby vás už nikdy nenapadla taká hlúposť akou je redukčná diéta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (170)
Držíte diétu? Dajte si facku!
Držíte diétu? Dajte si facku! 

Čo to vlastne tá redukčná diéta je? Odpoveď je asi každému jasná, ale povedzme, že je to akýsi režim, ktorý človek začne dodržiavať za účelom zredukovania svojej telesnej hmotnosti a zredukuje príjem energie na minimum. Pripadá Vám to zdravé? A ani nie je! Čo sa deje pri takej týždňovej až dvojtýždňovej redukčnej diéte vo vašom organizme?

Určite by ste si teraz chceli prečítať, že telo začne spaľovať nadbytočný tuk a Vy chudnete. Haha, hovno! Prvé čo nastane je, že sa váš organizmus začne odvodňovať a krv vám zhustne, čím sa spomalí medzibunková výživa a zásobovanie buniek živinami bude menej efektívne. Zatiaľ nespaľujete prakticky žiadne tuky z vašich tukových zásob, ktorých sa chcete zbaviť. Spaľujete energiu uloženú vo svaloch, čo je prirodzený jav skôr pri športe, ale vy momentálne nedávate vášmu organizmu na výber. Takže nastáva stav, keď energiu zo svalov spálite, ale svaly ju nemajú z čoho doplniť, keďže vy momentálne konzumujete len nízko-energetické kraviny a ešte aj v malých množstvách. Taký športovec sa po výkone nadopuje sacharidmi a bielkovinami, aby doplnil energiu do svalov. Svaly sú u športovcov po výkone prekrvené a pri regenerácii prichádza k anabolickým javom. To znamená, že sval vďaka kvalitnej výžive doplní svoju energiu na požadovanú úroveň a dokonca vytvára nové bunky, čo sval spevňuje, zväčšuje a dodáva mu silu. Vy však dobrovoľne spálite energiu zo svalov, lebo v krvi už energiu nemáte a energiu nedoplníte, čo spôsobuje katabolizmus svalov, inak povedané svaly vám chabnú, svalovej hmoty ubúda, prechádzajú na úsporný režim.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vy sa však po troch dňoch postavíte na váhu a tešíte sa ako malí, že heeeej, 3 kilá dole. Haha, zase hovno! Len ste zbavili organizmus asi dvoch litrov vody a vyprázdnili ste vašu tráviacu sústavu, inak povedané veľa ste vysrali a málo ste zjedli. Ale tešte sa, ešte ste si totiž skutočne neublížili. To ešte len príde. Po treťom, či štvrtom dni začínate pociťovať únavu. Ako je to možné? Veď písali, že diéta je vyvážená! Haha, hovno! Vaše telo za dni hladovky už stihlo prispôsobiť metabolizmus krízovému režimu. Váš metabolizmus sa radikálne spomalil, krv Vám zhustla, medzibunková výmena nie je taká efektívna, nemáte dostatok energie vo svaloch. Ak ste z tých šťastnejších, ste len ospalí, nervózni a nemyslí vám to a syndrómy ako celodenná bolesť hlavy, točenie hlavy, dezorientácia, depresie a mdloby sa Vám vyhli.

SkryťVypnúť reklamu

Metabolizmus je natoľko pomalý, že ak zjete väčšiu porciu čohokoľvek, tak sa Vám to správne už nestihne vstrebať pri tráviacich procesoch a v črevách Vám prebiehajú hnilobné procesy, ktoré Vám narúšajú črevnú mikroflóru, čo vám môže spôsobiť aj dlhodobé ťažkosti s trávením. V lepšom prípade budete mať zaujímavé posedenie na wécku a budete márne rozmýšľať, že z čoho to tak môže byť, keď ste zjedli len veci, ktoré Vám bežne nič nerobia.

Ale konečne mám pre Vás správu, že vaše telo už nevie čo ďalej a začína spaľovať tukové zásoby. Vy si myslíte, že je to dobrá správa, ale hovno! Je síce pravda, že by ste sa mali dokonca cítiť trošku lepšie, lebo prílev energie je citeľný. Nepociťujete už ani pocit hladu, lebo inzulín sa vám do krvi už nevylučuje prakticky vôbec. Veď načo aj, keď jednoduché cukry vidíte už len v telke. V inom prípade vám zase inzulín prapodivne kolíše po konzumácii ovocia, a vy ste po jablku trikrát takí hladní ako predtým.

SkryťVypnúť reklamu

Prešlo 5, či 6 dní a vy spaľujete tuky, čo na tom, že nie správne. Spomeňte si na základnú školu ako ste behali "dvanásťminútovku". Rozbehli ste sa v pohode, po čase sa vám zatmelo pred očami a vy ani neviete, ako ste prepletali nohami, a ku koncu niektorí chytili druhý dych a dobehli konštantným tempom relatívne v pohode. Inak povedané: Spaľovali ste cukry z krvi a svalov, neskôr prišla fáza, keď sa organizmus prepínal (pripravoval) na spaľovanie tukov a potom nastúpil ten druhý dych, čiže spaľovanie tukov. Po telocviku ste sa dobre napili a najedli a doplnili energiu do krvi, svalov a dokonca aj do tukových buniek, ktoré však vtedy dostali informáciu, že nech sa doplnia len trošku a to až zo zvyšnej energie po regenerácii svalov, lebo možno ešte bude pri behu nutné siahnuť aj po energií z nich. Informácia má pre bunky len malú prioritu a tukové bunku majú krátku pamäť. Ak teda nebude dostatok nadbytočnej energie, tak ste proste nejaký ten gram schudli.

SkryťVypnúť reklamu

Všimli ste si tú podobnosť? Rozdiel však je, že beh trval 12 minút a vy už hladujete takmer týždeň. A tukové bunky dostávajú informáciu, že pozor, pozor, ste v krízovom režime, potrebujeme veľa energie na kvalitné fungovanie bázického metabolizmu, tak nám tú energiu dajte, ale snažte sa pripraviť aj na ďalšiu hladovku a ak sa bude dať, aj sa rozmnožte, nech ste nabudúce pripravené na dlhšiu hladovku. Ste v krízovom režime, takže správa pre tukové bunky je dôležitá a vysielaná nepretržite, keďže energia z tukových buniek zabezpečuje fungovanie vášho organizmu. No a tukové bunky si zapamätajú svoju kapacitu a pri prvom náznaku kalorického jedla sa vytvoria aj nové. Takže teraz už viete, čo je to ten jojo efekt. Vždy, keď organizmus čerpá energiu v krízovom režime na svoje fungovanie, poučí sa a urobí všetky opatrenia pre to, aby nabudúce tej energie bolo viac. To znamená, že vždy keď sa redukčnou diétou vyhladujete, poviete vašim tukovým bunkám, aby sa lepšie pripravili na ďalšiu diétu. Dôsledkom je to, a to vždy, že v momente ako sa vrátite k pre vás normálnej strave, začínate naberať na váhe, aj keď máte pocit, že toho až toľko nejete. Organizmus však robí všetko pre to, aby sa čo najrýchlejšie zregeneroval a doplnil energiu na všetky potrebné miesta a urobil si zásoby. Nabudúce už bedete vedieť, čo je ten vlčí hlad, čo vás prenasleduje druhý, či tretí deň po skončení diéty.

Stále máte chuť držať diétu? Nechcete sa radšej zamyslieť nad tým, prečo vyzeráte ako prasa? Jediným spôsobom ako schudnúť je natrvalo zmeniť to, čo ste doteraz robili zle, ale o tom už inokedy. Snáď ešte jedna rada: Nechudnite tak, aby si to vaše telo všimlo! Chudnite nenápadne! Máte šťastie, tukové bunky majú krátku pamäť a dajú sa ľahko oklamať. Treba však byť trpezlivý a nechudnúť viac ako 2-4 kg za mesiac. Platí tu staré známe: Menej je niekedy viac!

Snažil som sa všetko napísať tak, aby sa tomu dalo jednoducho porozumieť. Rád vám odpoviem na prípadné otázky a ak bude z vašej strany záujem, nabudúce vám napíšem ako s chudnutím začať, čoho sa vyvarovať a ako tie hnusné tukové bunky oklamať.

A ak teraz držíte diétu, dajte si facku, choďte sa najesť a radšej sa zamyslite nad svojím životným štýlom. Tam je kľúč ku všetkému!

Marian Sevcik

Marian Sevcik

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Namyslený mizantrop škatuľkujúci ľudí, ukrytý v maske vtipného a pohotového pohoďáka. Potrebuješ si pokecať? Nie som tu pre Teba!Som štipľavý a ironický aj pri rozhovoroch s ľuďmi, ktorých nepoznám, z čoho pramení veľa nedorozumení a urazených pohľadov. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Lívia Hlavačková

Lívia Hlavačková

42 článkov
SkryťZatvoriť reklamu