Bola som prekvapená. A nahnevala som sa. Moja kamarátka má jedno z najkrajších sŕdc. Počúva druhých a obetuje sa pre nich bez toho, aby obetu čakala naspäť. Je to skvelá parťáčka, ktorej môžem zavolať aj o polnoci a bude ju trápiť, ako sa mám. Nestojí pri človeku len vtedy, keď je v živote jasno a slnečno. Fyzická krása je veľmi relatívny a prchavý pojem. Niekedy sa snažím striasť zo seba myšlienku, že sme povrchní ľudia. Žijeme vo svete, v ktorom výzor znamená oveľa viac ako to, na čom skutočne záleží? Naozaj sme zaslepení pozlátkom, ktoré sa nám ponúka, aby sme nevideli skutočné dobro ľudí, ktorí sú okolo nás? Čítala som, že veľmi dobre vyzerajúci a veľmi dobre oblečení ľudia majú väčšiu šancu zamestnať sa. Netreba náhodou porovnať talent a zjav? Nehovorím, že skvelo vyzerajúci ľudia je niečo nedobré. Naopak, ukazuje to, že človek sa o seba stará a tak je to správne. Určite netreba mať na hlave vtáčie hniezdo a vyzerať zanedbano. Píšem tu o tom, že niektorí z nás to považujú za jediné kritérium posudzovania druhých.
Narodila som sa do spoločnosti, v ktorej sláva a falošná charizma je zárukou úspechu u ľudí. Koľko existuje známych ľudí, ktorí nemajú čo povedať ale predsa len dostávajú množstvo pozornosti. Dobre vyzerajúca herečka/speváčka/spevák/herec si získa srdcia ľudí oveľa viac ako ľudia pracujúci v zdravotníctve, školstve, vede či neziskových a dobrovoľníckych organizáciách. Šarm nie je o tom, ako niekto dobre vyzerá a ako sa oblieka. Musíme počúvať, čo druhí rozprávajú. Musíme vidieť to, čo vidia oni. Podľa toho potom môžeme vedieť, čo ten človek cíti a ako vníma svet okolo seba. Čo musíme preskúmať nie je tón hlasu, tvar tváre či značka oblečenia ale podstatné sú skutky a postoje. Skôr ľudia uveria štíhlej, atraktívnej žene ako žene s nadváhou. Ten, kto si kupuje značkové oblečenie má väčšiu dôveryhodnosť ako ten, kto si kupuje oblečenie v sekáči. Často tí, ktorých si v triede alebo v skupinke všímali najmenej, mi mali čo najviac povedať. Ich vnútorný svet bol bohatší a krajší ako tých, ktorí sa nazývali „populárni ľudia“. Akým kritériom si kupujeme knihy? Mnohí z nás ich kupujeme podľa obalu. Máme radi film pre jeho grafiku a krásnych hercov a herečky? A kde sa nachádza v oboch prípadoch príbeh? Pozeráme filmy a čítame knihy, pretože majú príbeh, ktorý nám môže niečo povedať?
Ľudia, podobne ako knihy a filmy, sa nemôžu definovať podľa výzoru. Ľudia sa musia definovať podľa ich postojov. Načo sú nám zlaté jablká s hnilým vnútrom? Prestaňme si zamieňať výzor s talentom, s dobrou osobnosťou a skvelou mysľou. Venujme pozornosť tomu, čo je nevyhnutné a čo má naozaj cenu.