Brno vs. Bratislava – Doprava

Nakoľko sa často zdržujem v týchto dvoch mestách a k preprave využívam poväčšinou dopravný systém týchto miest. Rozhodol som sa preto, že Vám skúsim priblížiť fungovanie dopravy v týchto mestách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Bratislava:Nosným vozidlom hromadnej dopravy je podľa môjho názoruautobus, pokračuje električka a trolejbusy. Chýba hlavnýprestupový uzol. Autobusový park pozostávazvačša zo starých autobusov aj keď v poslednom čase vídaťnové kusi.


Električkovásieť nepokrýva celé mesto. Chýba spojenie snajväčším sídliskom Petržalka. Neexistenciasúprav s nízkym podlažím, ktorévyužívajú najmä „vozíčkari“ a mamičkyz deťmi Časové rozpätie medzi jednotlivímispojmi je mizerné zväčša 15-20 minút.


Trolejbus: vôbecnevyužívam preto sa k nim neidem vôbec vyjadrovatakurát vidím, že najnovšie nie su.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Nočný„rozjazd“. - ak sa to tak dá nazvat 2 či 3 spoje zavečer je úbohosť mesta a dopravného podniku.


Integrovanýsystém mesta. – existuje také niečo? Neviem alepochybujem že môžem využiť lístky MHD na dopravu dookolia Blavy asi nie. A to už nehovorím o použitílístkov MHD vo vlaku, asi by sa mi cesta predražila. A eštepásma sú dva a vôbec nechápem prečoobyvatelia Lamača sú v II. pásme oni už nie su vBratislave?


Celkovo je hromadnádoprava v našom hlavnom meste podľa môjho názoruzastaraná, nepružná a nemoderná. A to je asi ajjedným z dôvodov prečo ľudia preferujú autápred MHD.


A ešte perlička nechcelby som ako turista nasadnúť do autobusu ktorý je bez„hlásiča“ zástavok asi by som sa stratil

SkryťVypnúť reklamu


Lístky 30 minút– 18,- Sk základný

mesačný - 600,-Sk základný


Brno:


V Brne jednoznačnedominuje „šelina“ z jej hlavným uzlom „Hlavnínádraží“ odkiaľ vyrážajú moderné súpravy do celého mesta. Intervali medzi jednotlivímisúpravami klesajú aj pod 5 minút. V každejhodine je zaradená jedna súprava so sníženýmpodvozkom pre telesne postihnutých a pre kočíky. Každázástavka je hlásená a vypísaná nainfo paneli. Radosť cestovať.


Autobus: Podporaelektričiek najmä z konečných zástavokelektričky do odľahlích častí Brna a ďaľej dočastí kde nie je spojenie elektičkou. Zväčša novévozidlá v každom je hlásič a info panel. A teď šokaj tu nájdeme vozidlá so sníženýmpodvozkom pre telesne postihnutých a pre kočíky.

SkryťVypnúť reklamu


Trolejbus:Nevyužívam, ale viem že jazdi :-)


Integrovanýsystém: Niečo neskutočné celý Brnenskýkraj /Jihomoravský kraj/ je rozzónovaný, mestoBrno má dve zóny pričom základný lístokje dvojzónový, resp. dve zástavky vlakom. Ľudiabývajúci v okolí Brna jazdia na klasickélístky alebo „šalin kartu“ čiže mesačný podľatoho koľko zón preidu podľa toho si kúpia jedenmesačný a platí na všetky dopravnéprostriedky.


Asi to vyznelo ako kritika Bratislavského systému a áno je to anakoľko sa chystám využívať ho denne rád bysom bol, keby sa niečo zmenilo. Aby som si to pohodlie z Brnapreniesol do Bratislavy.


Nočný rozjazd:každú celú hodinu noc pred sviatkom každúpolhodinu z „hlaváku“ do celého Brna!!!!

SkryťVypnúť reklamu


Lístok: základný13,- Kč – 40min

mesačný 410,-Kč


PS: v Brne si kúpimlístok u vodiča!!!

Tomas Sklarcik

Tomas Sklarcik

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

student práva, začínajúci podnikateľ, a večný optimista. PS ignorujem pravidlá slovenského jazyka, neverim v karmu a auru :-D Zoznam autorových rubrík:  autíčkoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,077 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu