"Čo je dobré pre stranu, to je dobré pre ľudí" hovorievali komunisti - propagandisti. Nacistická propaganda tvrdila, že "čo je dobré pre vodcu, to je dobré pre Nemecko". Je záhadou, prečo sú komunistické a nacistické (hoc aj parafrázované) hlúposti také populárne u ľudí, ktorí si hovoria demokrati. Buď nevedia, o čom hovoria, alebo niečo hovoria iba preto, že "niečo" povedať "musia".
Ani najdôkladnejší prieskum verejnej mienky nemôže odhaliť, čo je dobré pre Slovensko. Snáď aj preto, lebo otázka dobra (zla) "pre Slovensko" je vo svojej podstate neuchopiteľná.
Jednotlivec vie, či mu je niečo príjemné (dobré), alebo nepríjemné (zlé). Skupina ľudí (napríklad futbalové mužstvo) vie, aký je pre nich výsledok zápasu (ne)príjemný. Jednotlivec alebo malá skupina ľudí vie svoje dobré a zlé pocity definovať na základe momentálnej, či dlhodobej potreby. Definovateľnosť spoločného záujmu je možná, ak sa sociálna skupina zhodne na prostriedkoch a cieľoch. A cieľom obyčajne je: Mať sa dobre (povedzme pri počúvaní hudby).
Definovať záujem (dobro - zlo) miliónov ľudí v určitom ohraničenom priestore je nemožné. Spolok včelárov môže povedať: Čo je dobré pre včely, to je dobré pre včelárov. Ak však spolok priaznivcov skupiny Depeche Mode povie, že čo je dobré pre Depeche Mode, to je dobré pre včelárov, nastane trápne ticho. Väčšina včelárov zrejme na Depeche Mode kašle. A väčšina priaznivcov Depechce Mode kašle na spolok včelárov a "ich" včely. To znamená, že tieto dve skupiny môžu vedľa seba (hoc vzdialene) žiť, ale na definícii spoločného dobra (záujmu) sa nezhodnú.
V prípade predsedov strán a hnutia by bolo načase, keby zistili, aký konkrétny je záujem ich politického subjektu. Ukazuje sa totiž, že okrem záujmu dostať sa do parlamentu nevedia, "akú hudbu počúvajú ich včely".
A potom že, "čo je dobré pre Slovensko, to je dobré pre hnutie".