Výber Acer-u v mojom prípade nie je čisto náhodný. Nakúpili sme od tejto spoločnosti do firmy niekoľko notebookov, keďže nás presvedčil pomer výkonu a ceny. Problémy, ktoré s nimi boli (na dvoch praskol kryt v oblasti pántov a to po necelom polroku používania, na ďaľšom odišla koncovka nabíjačky), sa môžu vysvetliť jednoducho - kvalita adekvátna cene. To čo ma však hnevá je dvanásť mesačná záručná doba. Vysvetlenie, ktoré výrobca poskytol je právne nespochybniteľná, posúďte sami. Bežného občana - zákazníka pri nákupe výrobku chráni zákon o ochrane spotrebiteľa, kdežto firmy (to sú tí s IČOm) postupujú podľa Obchodného zákonníka. Možno nie som dosť chápavý, ale skutočne neviem či používame predmetné výrobky iným spôsobom ako bežný zákazník. O tom, že by s ním niekto hral pingpong či tenis neviem, rovnako sa mi nikto nepriznal, že ním podkladal kývajúcu sa skriňu. Viem, že toto je len také plácnutie do vody, ale skutočne mi to nepríde ako serióne jednanie a skôr mi to príde ako nedôvera výrobcu k vlastnému výrobku. Predsa len používame notebooky intenzívnejšie ako bežný užívateľ. Sú samozrejme výrobcovia, ktorým dvojročná záruka problémy nerobí ale to je už o inom. Nech je to vnímané akokoľvek potreboval som sa z tohto vykecať a prípadných záujemcov o výhodnú kúpu výrobkov tejto spoločnosti upozorniť na rozdielny prístup k zákazníkom.
Nedôveruje Acer vlastným výrobkom alebo zákazníkom ?
Sú firemní užívatelia iný ako bežní ? Pre niektorých výrobcov HW asi hej, žiarivým príkladom je spoločnosť Acer. Ich obchodná politika, ktorá určuje dĺžku záruky na jeden rok pre zákazníkov s IČO-m, je síce v súlade s právnym poriadkom, ale o istej morálnej zodpovednosti za vlasné výrobky asi reč nemôže byť. Alebo neveria vlastným výrobkom či ten kto má IČO nie je plnohodnotným zákazníkom ?