O výrobok bol evidentne veľký záujem, pretože v predajni elektroniky mali už len posledný kus a tak mi ho vložili do originálnej krabice, pekne zabalili, ja som zaplatil a celý šťastný som sa pobral domov. Predavača pri pokladni som sa ešte pre istotu opýtal, čo by som mal urobiť v prípade, kebyže sa vo farebnými obrázkami potlačenom kartónovom obale nebudú nachádzať súčiastky potrebné na spustenie všetkých 36 funkcií tohto nepochybne univerzálneho domáceho spotrebiča a mladý usmievavý pán v modrom firemnom oblečení ma ubezpečil, že v takom prípade mám určite prísť a on okamžite zjedná nápravu. Ani vo sne ma nenapadlo, že v januári do Tesca naozaj prídem., pretože v krabici bude chýbať taká pomerne nenápadná súčiastka s jednoduchým názvom: hnacia skrutka. Sestra s manželom totiž krátko po Vianociach zistili, že bez nej sa funkčnosť a využiteľnosť ich kuchynského robota prudko znižuje na minimum. Urobil som si teda v mojom pomerne nabitom programe čas a išiel som do bývalého Prioru zjednať nápravu.
Návšteva č.1. Tomu sa povie šťastie. V elektre mal službu ten istý predavač, ktorý mi krátko pred Vianocami predal robot aj s vysvetlením o najvhodnejšom postupe v prípade, že by výrobok nebol kompletný. Síce si ma už nepamätal, ale bol veľmi ochotný. Povedal, že celú vec bude operatívne riešiť vedúci, ktorého najskôr nechal vyhlásiť prostredníctvom miestneho rozhlasu a potom sa mu ešte pred mojimi očami pokúšal dovolať aj na mobilný telefón. Keďže sa to nepodarilo a ja som už nemal chuť ani čas ho ďalších 20 minút čakať pri pulte, čo predavač vycítil a vypýtal si odo mňa moje meno a mobilné číslo s tým, že sa mi ozve hneď ako sa objaví vedúci.
Návšteva č.2. Nakoľko sa vedúci pravdepodobne neobjavil, pretože mi nikto z elektra nezavolal, tak som sa asi o hodinu neskôr opäť vybral do predajne. Mal som so sebou pokladničný blok, názov aj číslo výrobku, presné označenie chýbajúcej súčiastky, ale všetko úplne zbytočne. Pri mojej druhej reklamácii som sa dozvedel, že v Tescu vlastne žiadne náhradné diely k dispozícii nemajú, ale ich musia objednať u výrobcu. Takže mi bolo oznámené, že ma budú kontaktovať hneď ako chýbajúca hnacia skrutka príde. Už som predavačovi, ktorý mi trochu pripomínal Mr. Beana príliš neveril, ale nezostalo mi nič iné, než pár dní čakania zvládnuť.
Návšteva č.3. Prešli dva týždne. Keďže sa žiaden prekvapujúci telefonát z Tesca nekonal, musel som sa na Kamenné námestie vybrať opäť. V práci som si zobral dovolenku, pretože mi bolo ľúto sestry, ktorá už viac než šesť týždňov môj vianočný darček nemôže využívať, hoci by veľmi chcela. V Elektre mal službu iný predavač, ktorý môj pripravený monológ hneď v úvode stopol a poslal ma na reklamačné oddelenie, ktoré sa v Tescu tuším volá Služby zákazníkom. Vyškolená žena za pultom mi oznámila, že mám v zásade dve možnosti. Poškodený výrob” mi buď vymenia za iný, alebo mi vrátia peniaze. Snažil som sa jej vysvetliť, že mne bolo sľúbené vydanie chýbajúcej súčiastky, ktoré mal vedúci elektra objednať u výrobcu, čo ju značne prekvapilo a tak si ho dala zavolať. Neprišiel, ale odkázal mi, že mám doniesť ten svoj kuchynský robot a oni mi zaňho vydajú rovnaký výrobok, ktorý majú ešte nerozbalený na sklade, takže by teoreticky mal byť kompletný. Snažil som sa tete zo zákazníckych služieb i ujovi vedúcemu svojim nepredstieraným rozhorčením naznačiť, že sa mi zdá dosť nelogické, aby som sa trepal do Petržalky po kuchynský robot, balil ho, niesol naspäť do Tesca a potom zase niesol obrovskú a nie práve najľahšiu krabicu zase domov. A to všetko kvôli súčiastke, ktorá neváži ani 100 gramov. Obaja prekvapujúco uznali, že to je asi ozaj poriadna blbosť, aby som sa takto zbytočne naťahoval s mixérom a tak mi povedali, že stačí, ak im prinesiem ukázať návod a zakrúžkujem súčiastku, ktorá mi chýba.
Návšteva č.4. Musel som teda predsa len absolvovať ešte jednu cestu do Petržalky a nazad a v tej chvíli som sa rozhodol, že o tomto musím napísať blog. Nečudoval by som sa, keby to už mnohých aj prestalo baviť čítať, najmä, keď skoro každý predpokladá, že vie, ako tento príbeh dopadne. A to by bolo asi tak, že ja sa ani pri mojej ďalšej návšteve vytúženej hnacej skrutky nedočkám a totálne nasratý na Tesco i celý svet o tom teraz píšem tieto riadky. Ale našťastie sa to tak neskončilo a ten istý predavač, ktorý mi výrobok predal, ma už čakal s chýbajúcou súčiastkou. A tak som sa rozhodol, že nebudem hrešiť ani nadávať na prístup TESCA k zákazníkovi, ale naopak mu chcem verejne poďakovať za to, že našej rodine urobilo Vianoce až dva krát – na Štedrý večer i na Valentína...