Televízor značky Samsung vtedy stál nejakých 600 euro. A tak som priamo v predajni požiadal o kúpu na splátky, na základe čoho so mnou kompetentná pracovníčka uzavrela tzv. Úverovú zmluvu. Mojím partnerom sa v tej chvíli stala spoločnosť Home Credit z Piešťan, ktorá si moju solventnosť, resp. schopnosť splácať úver najskôr nejakým mne záhadným spôsobom overila a následne som za televízor zaplatil pri pokladni 10 percent, teda presne 59,90 eura a zvyšok som mal uhradiť v 10 splátkach po 61,73 eura. Dokopy by ma teda televízor maj vyjsť na 677 euro, čo sa mi v tej chvíli zdalo byť celkom prijateľné. A tak som v najbližších dňoch zašiel do banky a chcel si aktivovať trvalý príkaz na posielanie príslušnej sumy po dobu desiatich mesiacov. Urobili mi to okamžite a tak som sa s kľudným svedomím mohol venovať pozeraniu zápasov Slovenska na svetovom šampionáte v Afrike. O to väčšie však bolo moje prekvapenie, keď mi po mesiaci prišla domov poštová zásielka od spoločnosti Home Credit, v ktorej ma upozorňujú, že ku dňu 22.7.2010 evidujú dlh, ktorý žiadajú obratom zaplatiť spolu s poplatkom 4 euro za zaslanie upomienky. No naozaj neviem, aké poštovné majú v Piešťanoch, ale napríklad ZSE mi posielajú domov faktúry a platia za nich len 40 centov. Nakoľko som svoj úver riadne splácal, tak som nechápal prečo mi vôbec poslali nejakú upomienku a tak som do spomínanej spoločnosti zatelefonoval. Oznámili mi, že moja splátka neprišla do 15-teho na ich účet, čo ani nemohla, keďže z mojej banky odchádzali peniaze na základe trvalého príkazu 20-teho. Pochopil som, že ak nechcem takéto pozdravy z Piešťan dostávať každý mesiac, musím zmeniť dátum odosielania splátok, čo som následne aj urobil. V nasledujúcich mesiacoch už bolo všetko v poriadku. Teda aspoň som si to myslel. Z účtu mi odchádzali peniaze a v Home credite boli s mojou platobnou disciplínou asi veľmi spokojní, lebo sa neozvali ani potom, ako som úver splatil.
Stalo sa tak v marci tohto roku, ale mňa nechali aj naďalej platiť každý mesiac 62 euro. Za päť mesiacov mi od nich neprišlo žiadne upozornenie: "Vážený klient, váš úver bol splatený. Ďakujeme vám!" Zistil som to až pri kontrole účtu, kde som pochopil, že ak v kolonke Počet dní opakovania príkazu uvediete číslo 10, tak to vôbec neznamená, že platba odíde desaťkrát. Ona bude odchádzať stále, až dokým trvalý príkaz nezrušíte. V praxi to znamenalo, že za televízor, ktorý stál 599 euro celkovo zaplatil 990 euro a bohvie o koľko by vďaka mojej sprostosti zbohatla spoločnosť Home Credit, keby som si to v auguste nevšimol. A otázne je, či by ma vôbec niekedy upozornili na to, že im platím, hoci už celé mesiace či roky nemusím. Samozrejme, že som sa cítil byť poškodený a okamžite som na všetky dostupné mailové adresy spoločnosti napísal a požiadal ich, aby mi navrhli, ako mám postupovať a peniaze mi samozrejme vrátili. Neprišla žiadna odpoveď a tak som zavolal na zákaznícku linku, kde si preverili niekoľko mojich údajov vrátane čísla zmluvy a v systéme zistili, že naozaj je úver splatený a evidujú môj preplatok. Úžasné, aký majú perfektne fungujúci systém! Ďalší postup bol nasledovný. Oni mi pošlú žiadosť o vrátenie preplatku, ktorú vyplním a pošlem im nazad. To sa po niekoľkých dňoch aj stalo. Žiadosť mala len jednu chybu - vôbec neobsahovala spôsob, akým by mi spoločnosť Home Credit peniaze mala vrátiť. Teda či prídu na moju adresu poštovou poukážkou, alebo ich vložia do obálky, za ktorú zaplatím ďalšie 4 eurá... Pre mňa by bol ideálny spôsob, nech mi tie peniaze prevedú späť na účet, z ktorého som im nevedomky veselo platil a tak som im tam rukou číslo môjho bankového účtu napísal. Včera došlo k neuveriteľnej transakcii a môj preplatok mi bol vrátený. Všetko je teda konečne v poriadku. Až na jednu vec: Ak zákazník mešká s platbou splátok 7 dní, tak dostane upomienku, ale ak celý úver splatí, tak ho nielenže ho na to vôbec neupozornia, ale nechajú ho niekoľko mesiacov ďalej platiť a čušia ako voš pod chrastou. Určite nie som jediný, kto si včas nevšimol, že nejaký úver dávno splatil...