Žijeme ale tu a teraz, takže film sa natočil a treba povedať, že nie je zlý. Odpovedá na momentálnu spoločenskú objednávku, ergo jeho jediným zmyslom je zarábať peniaze a aby ich zarobil čo najviac, musí byť čo najstráviteľnejší. Je preto remeselne zručný ba až dokonalý ale inak prázdny, čo je nevyhnutná daň polmiliarde divákov. Umenie v ňom hľadať netreba, veď kto by ho tam aj hľadal, že áno. Jeho nespornou výhodou je, že v ňom netreba hľadať absolútne nič, všetko je ponúknuté ako na tácke, všetko zodpovedá tým najklišeovitejším klišé v rámci najstrednejšieho holywoodského mainstreamu.
V priebehu filmu zostanú ukojené všetky zmysly najpriemernejšieho diváka vrátane zmyslu pre súcit s hlavným, idealistickým a sociopatickým hrdinom, ktorý si svoj pocit odlúčenia vybíja na vymýšľaní geniálnych nápadov. Aj ten súcit má však svoje limity, lebo do konca nie je jasné, či hlavný hrdina je len dobre skrytým záporákom alebo ho svet naozaj nechápe. Každopádne, zrejme pre istotu, sa tomu svetu odmeňuje trojslovnými bonmotmi pri každej príležitosti.
Klišé sú skutočne narvané jedno na druhom a to nielen filmárske ale aj spoločenské, elitárstvom Harvardu počnúc a zvrhlosťou večierkov amerických univerzitných bratstiev končiac. Ako bonus ingrediencia, ktorá chýbať nesmie a síce boj mladého génia voči kapitálu a bielym golierom stelesneným dvoma bratmi predurčenými na úspech. Úspech, o ktorý sa nijako nezaslúžili, dosiahli ho tým, že sa narodili správnym rodičom.
Herci sú presne takí, akí byť majú. Žiaden nevyčnieva, nepresahuje svoju úlohu, je len nástrojom filmu. Nikto nezaujme a hádam ani nesmie, narušil by totiž krehkú skladačku, ktorú si scenárista napísal. Toto nie je film, v ktorom ide o hercov, toto je film, v ktorom ide o peniaze. Správna hudba preto znie v správnom momente, kamera v správnej chvíli berie veci zo správneho uhla, scény majú v správnom okamihu správnu pointu. Justin Timberlake ako bonus a povinné zakončenie, v ktorom hlavný hrdina ukončuje svoju katarziu a dosahuje osvietenie. Happyend sa tam natlačiť nedal, tak aspoň niečo happyendu podobné to ukončiť musí. Potom už titulky.
Aby sme si rozumeli, nie je to zlý film. Je absolútne dokonalou prácou profesionálov, ktorí sa živia tým, čím sa živia preto, lebo sú v tom dobrí. Je americký každým cólom, je o sne, ceste k nemu, samote, strate priateľov, je o sláve a to všetko v presne odmeraných dávkach overených desaťročiami točenia podobných filmov. Naozaj to nie je zlý film, ale jeho návštevu odporúčam jedine v prípade, ak máte práve náladu dve hodiny hľadieť pred seba a na nič nemyslieť.
Ten film zapadne prachom oveľa skôr ako prachom zapadne Facebook. Ešte predtým však zarobí veľa peňazí. Lebo v Hollywoode blázni nežijú.
Predpremiéru filmu Socialna siet pre blogerov zorganizoval distributorfilmu ITA Film v spolupraci so SME.sk.