Obchodník v pohybe, alebo čo dokáže ERP systém v kombinácii so správnou aplikáciou

Písmo: A- | A+

Dodávateľ kaderníckych potrieb spoločnosť LOMAX, chcela zrýchliť proces objednávok. Nakoniec to dopadlo tak, že zrýchlil chod takmer celej firmy. Ako sa to podarilo?

V čom ERP systém pomôže?

Firma LOMAX, ktorá je na trhu už 30 rokov zásobuje kadernícke salóny a barbershopy vlasovou kozmetikou, pracovnými nástrojmi, či nábytkom. Okrem úspešného e-shopu majú aj dve predajne, čo tvorilo výborný základ pre ďalšiu expanziu. V ďalšom raste im však bránil nedostatok automatizácie a zastarané procesy.

Slabé miesta zákazníka:

  • objednávkový proces (ručne prepisovanie dát, pomalé vybavovanie objednávok, chybovosť)

  • starý ekonomický systém,

  • nepresné informácie o dostupnosti tovaru.

„Obchodníci si písali objednávky na papier, a keď ich potom ručne prepisovali do systému, robili chyby a potom museli riešiť dobropisy,” opisuje Ivo Langer, majiteľ LOMAXU.

Obchodníci v pohybe vďaka iObchodníkovi

V LOMAXE sa rozhodli automatizovať a zrýchľovať procesy pomocou informačného systému Money S4, predovšetkým vďaka jeho funkciám a novému modulu iObchodník. Ten je primárne určený na uľahčenie práce obchodníkov v teréne. Nasadením ERP systému a modulu iObchodník sa ich práca úplne zmenila. Stali sa z nich obchodníci v pohybe, ktorí kanceláriu už vlastne ani nepotrebujú.

Prostredníctvom iObchodníka, majú v teréne v mobile, tablete či notebooku k dispozícii aktuálne informácie nielen o dostupnosti tovaru. Obchodník tak už počas stretnutia s majiteľom kaderníctva vytvára objednávku, a nemusí:

  • zisťovať dostupnosť tovaru prostredníctvom telefónu,

  • písať objednávku na papier,

  • obávať sa vypredania tovaru, kým zadá objednávku do systému,

  • zisťovať a overovať ceny pre klientov, ktorí majú individuálne cenníky.

„To zjednodušenie práce je obrovské. Obchodník priamo pred zákazníkom nakliká objednávku, tá sa automaticky a bez prepisovania importuje do systému, ktorý hneď vystaví faktúru. Celý proces, ktorý mal predtým zhruba desať krokov, má teraz jeden,” opisuje Ivo Langer. „iObchodník je presne to, čo sme hľadali. Chyby, ktoré sa v B2B objednávkach objavovali, klesli takmer na nulu.”

>> Tu sa však príbeh LOMAXU nekončí. O tom, čo všetko dokázali, ako vyladili svoje procesy a čo to prinieslo ich zákazníkom si môžete prečítať v prípadovej štúdii<<

Skryť Zatvoriť reklamu