Na Slovensku hlavne vo veľkých mestách sa aktivizuje občianska spoločnosť, začínajú fungovať komunity, otvorené občianske iniciatívy a združenia sledujú dianie v meste, pripomienkujú chystané rozhodnutia a návrhy, predkladajú riešenia a často sa aj vlastnými rukami zapájajú do riešenia situácie v uliciach.
V posledných rokoch sa vystupňoval v Bratislave problém s vizuálnym smogom, t.j. prílišným množstvom reklamy – legálnej i nelegálnej. Populárne sú najmä rôzne PVC plachty, tzv.bannery, pripevnené zväčša eska-páskami o zábradlia v okolí ciest, križovatiek, na mostoch, nadchodoch a podobne. Zámerom týchto inzerentov je čo najviac prekážať vo výhľadovom poli vodiča, cestujúceho či okoloidúcich. Jedná sa o rôzne druhotriedne firmy, ktoré nemajú peniaze na štandardnú reklamu, alebo predávajú podradné produkty, čiže inzerciu ktorú by štandardné médiá ani neuverejnili.
Prvá na tento problém upozornila Zelená hliadka, postupne sa pridali ďalší a podarilo sa im aktivizovať samosprávu. Svojou systematickou činnosťou vytipovali najhoršie lokality, spravili podrobnú analýzu situácie, zoznam firiem ktoré sú najväčšími hriešnikmi. Radnica v Bratislave si uvedomila že obyvateľom hlavného mesta tieto výtvory prekážajú a v spolupráci s aktivistami tento problém rieši i napriek nepriaznivej legislatíve. Vďaka patrí aj Batmanovi, ktorý nerozpráva ale koná a podľa jeho vlastných slov mesto s ním spolupracuje. Chlapci z Mesto bez reklamy sa vyznajú v úradných postupoch, takže často vidia do zákulisia a úradníci im občas dajú zaujímavé tipy.
V blogu z 2.10. Zelená hliadka konštatuje že v bitke s reklamnými plachtami zatiaľ vyhrávame, ale vojnu sme celkom nevyhrali. Pikantné je, že pravidlá často porušujú mestské časti Rača, Vrakuňa. Nekorunovaným kráľom je v tomto mestská časť Karlova Ves. Najväčším paradoxom je, že zákon je v tomto prípade na strane majiteľov bannerov a chráni ich súkromný majetok na úkor očí a nervov nás všetkých.