Vonkajšia reklama by sa mala vpratať do kože

Vonkajšia reklama sa rozrástla ako burina. Prípravok na reguláciu však predsa len existuje. Je ňou aktivita Zelenej hliadky, na ktorú pozitívne zareagovala samospráva. Prvé výsledky sa už dostavili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Na Slovensku hlavne vo veľkých mestách sa aktivizuje občianska spoločnosť, začínajú fungovať komunity, otvorené občianske iniciatívy a združenia sledujú dianie v meste, pripomienkujú chystané rozhodnutia a návrhy, predkladajú riešenia a často sa aj vlastnými rukami zapájajú do riešenia situácie v uliciach.

V posledných rokoch sa vystupňoval v Bratislave problém s vizuálnym smogom, t.j. prílišným množstvom reklamy – legálnej i nelegálnej. Populárne sú najmä rôzne PVC plachty, tzv.bannery, pripevnené zväčša eska-páskami o zábradlia v okolí ciest, križovatiek, na mostoch, nadchodoch a podobne. Zámerom týchto inzerentov je čo najviac prekážať vo výhľadovom poli vodiča, cestujúceho či okoloidúcich. Jedná sa o rôzne druhotriedne firmy, ktoré nemajú peniaze na štandardnú reklamu, alebo predávajú podradné produkty, čiže inzerciu ktorú by štandardné médiá ani neuverejnili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvá na tento problém upozornila Zelená hliadka, postupne sa pridali ďalší a podarilo sa im aktivizovať samosprávu. Svojou systematickou činnosťou vytipovali najhoršie lokality, spravili podrobnú analýzu situácie, zoznam firiem ktoré sú najväčšími hriešnikmi. Radnica v Bratislave si uvedomila že obyvateľom hlavného mesta tieto výtvory prekážajú a v spolupráci s aktivistami tento problém rieši i napriek nepriaznivej legislatíve. Vďaka patrí aj Batmanovi, ktorý nerozpráva ale koná a podľa jeho vlastných slov mesto s ním spolupracuje. Chlapci z Mesto bez reklamy sa vyznajú v úradných postupoch, takže často vidia do zákulisia a úradníci im občas dajú zaujímavé tipy.

SkryťVypnúť reklamu

V blogu z 2.10. Zelená hliadka konštatuje že v bitke s reklamnými plachtami zatiaľ vyhrávame, ale vojnu sme celkom nevyhrali. Pikantné je, že pravidlá často porušujú mestské časti Rača, Vrakuňa. Nekorunovaným kráľom je v tomto mestská časť Karlova Ves. Najväčším paradoxom je, že zákon je v tomto prípade na strane majiteľov bannerov a chráni ich súkromný majetok na úkor očí a nervov nás všetkých.

Anetta Spencer

Anetta Spencer

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nemám rada, ak sa ľudia ľahko vzdávajú. Ja nikdy. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Marcel Rebro

Marcel Rebro

145 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

106 článkov
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu