Kofola vzdeláva novinárov TASR

Čitateľ SPW Tibor Blažko mi takmer denne posiela upozornenia na bludy produkované slovenskými agentúrami. Stačí mu na to pár sekúnd a porovnanie správy a originálu, respektíve spracovania témy zahraničnými médiami. Jeho dnešnému príkladu som veru neodolal (upozornil ma naň aj ďalší čitateľ).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Coca-Cola bude vzdelávať ekonomických redaktorov ,“ hlási dnešný titulok na sme.sk k správe TASR. Článok informuje:

Lausanne 12. novembra (TASR) - Obchodný inštitút IMD vo Švajčiarsku, a spoločnosť Coca-Cola dnes oznámili, že založili fakultu Pre hospodárskych redaktorov, ktorá sa zameria na výchovu vedúcich pracovníkov a na výskum zložitej dynamiky marketingu s ohľadom na zákazníkov.
Fakulta s názvom "The Coca-Cola Professorship of Consumer Insights and Customer Marketing" bude financovať plat profesora a dodatočný výskum v oblasti záujmu navrhnutej spoločnosťou Coca-Cola Company.
Inštitút sa bude zameriavať na výchovu vedúcich pracovníkov a projekty na zvýšenie porozumenia zákazníckeho marketingu, hlavne v súvislosti so správaním sa zákazníkov pri cielenom nákupe a pri ich náhodnej prítomnosti v obchode.

IMD nie je nejaký obchodný inštitút. Je to biznis škola (tituly MBA a podobne), a to svetovej triedy.

IMD s Coca-Colou nezaložili „fakultu pre hospodárskych redaktorov“, ktorá „sa zameria na výchovu vedúcich pracovníkov a na výskum zložitej dynamiky marketingu s ohľadom na zákazníkov.“ Však tá veta ani nedáva význam. Fakulta pre redaktorov na výchovu manažérov???

A čo už to je za „fakultu“ s názvom „"The Coca-Cola Professorship of Consumer Insights and Customer Marketing"? Veď ide o profesúru, titul, ktorý indikuje donora a tematiku, ktorej sa má venovať.

Tlačová správa IMD s názvom „The Coca-Cola Company establishes professorship at IMD" informuje:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
IMD and The Coca-Cola Company have established an endowed chair that will focus executive education curriculum and research on the complex dynamics of consumer and shopper marketing.
The chair, entitled “The Coca-Cola Professorship of Consumer Insights and Customer Marketing”, will finance the salary of a professor and additional research in an area of interest designated by The Coca-Cola Company. The first holder of the chair will be Professor John Walsh.

Teda jasne nejde o zakladanie fakulty, ale sponzorovanej profesúry (endowed chair). Coca-Cola dáva škole peniaze na človeka a na témy, ktorým by sa mal vo výskume venovať. Je to klasická schéma, ako školy získavajú peniaze na top výskumníkov (pozri viac vo Wikipedii). Z toho je teda tiež zrejmé, že Coca-cola nebude nikoho "vzdelávať", lebo to budú naďalej robiť akademici z IMD, akurát firma prispeje darom na to vzdelávanie.

Z porovnania s tlačovou správou tiež vidno, že celkovo je ten preklad dosť pochybný: nejde o post, ktorý sa „zameria na výchovu vedúcich pracovníkov a na výskum zložitej dynamiky marketingu s ohľadom na zákazníkov.“ Ale o post, ktorý zameria samotné kurikulum manažérskeho vzdelávania, ako aj výskum, na tú špecifickú otázku z marketingu.
Alebo – nejde o výskum „hlavne v súvislosti so správaním sa zákazníkov pri cielenom nákupe a pri ich náhodnej prítomnosti v obchode

SkryťVypnúť reklamu
...and undertake research projects to enhance understanding of consumer and shopper marketing, and in particular, purchaser behavior at the choice occasion and in-store.

ale obzvlášť pri správaní nakupujúceho v momente výberu a priamo v obchode.


No nič, hlavne že má TASR nové logo.

Oprava 19.11: Ako ma upozornila čitateľka, TASR je v tom nevinne ohľadom titulku, ktorý vznikol na strane sme.sk. Za chybu sa ospravedlňujem.

 

Gabriel Šípoš

Gabriel Šípoš

Bloger 
  • Počet článkov:  663
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Pracujem v Transparency International Slovensko. Slovak Press Watch bol projektom Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,072 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
INESS

INESS

107 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

90 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu