
Marek Gudiak z Markízy urobil v stredu príspevok ako vyšitý z argumentácie farmárov (správa č.13):
Marek GUDIAK, redaktor
--------------------
Ešte minulý rok prerobili európski farmári na litri mlieka šesťdesiat halierov. Slovenské štatistiky sú ešte o niečo čiernejšie. Vykazujú až deväťdesiathalierové straty.
...
Jiří DOBROZEMSKÝ, RD Hradište pod Vrátnom
--------------------
Cena mlieka išla od začiatku roka o korunu šesťdesiat dole.
Marek GUDIAK, redaktor
--------------------
A bude ešte horšie. Niektoré mliekárne oznámili, že cena za mlieko pôjde dole.
Marián ŠOLTY, generálny riaditeľ Levmilku v Leviciach
--------------------
Keďže je tendencia v Nemecku, aj v Čechách znižovať ceny, tak budeme sa prispôsobovať tomuto trendu.
...
Marek GUDIAK, redaktor
--------------------
Farmári však už strácajú trpezlivosť. Kým v januári vraj stál liter surového mlieka dvanásť korún, dnes je to už menej ako desať. No a posledné návrhy niektorých spracovateľov sú vraj nižšie ako deväť korún za liter mlieka.
Vladimír Chovan, Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka
--------------------
Je to jednoznačne likvidačná situácia.
Marek GUDIAK, redaktor
--------------------
Poľnohospodári sú skutočne nahnevaní. Za slušnú výkupnú cenu sú rozhodnutí bojovať...
Aký verejný záujem vlastne reportér rieši? Že ide cena mlieka dole (podľa Gudiaka to znamená „bude ešte horšie“)? Deje sa na trhu niečo nekalé či mliekárne konajú nelegálne (kartel či oligopol)? Ak je to len vďaka zvyšujúcej sa ponuke v danom čase – info o situácii v Nemecku či Česku – či všeobecne nadbytku výroby - každoročné celoeurópske straty chovateľov - tak kde je tu pre krajinu problém? To vždy keď niekto príde s lacnejším produktom na úkor drahšej konkurencie začnú novinári riešiť, ako sú na tom zle tí chudáci čo svoje pôvodne vyššie ceny teraz musia znižovať?
Mlieko 2, materské: Čitateľka-matka ma upozornila na chybu v dnešnej infografike SME k zmenám v tele matky po narodení dieťaťa:
1,2 litra je priemerný objem mlieka vytvoreného žľazami matky za jeden mesiac
Podľa čitateľky je to strašne málo, skôr to pasuje na objem za jeden deň. Podľa internetovej poradne by dieťa do 6 mesiacov po narodení malo denne skonzumovať 0,6-0,9 litra materského mlieka. Ak má infografika SME pravdu, potom by každé dieťa potrebovalo na uspokojenie svojich potrieb takmer 20 priemerných dojčiacich matiek.
Pochybný rebríček predaja áut: včera uverejnili Hospodárske noviny, upozornil ma čitateľ Jaroslav Gabarík:

Už len ten zdroj je zvláštny. Prečo sa spoliehať na čísla jednej z automobiliek, keď oficiálne čísla pravidelne každý mesiac vydáva Združenie automobilového priemyslu a sú každému prístupné na webe. Tie ukazujú, že čísla v tabuľke HN sú skreslené, zhodou okolností v prospech značiek Kia a Suzuki. Kia je v celkovom predaji za prvý polrok nie tretia, ale šiesta, a Suzuki nie 4., ale 7.
Manipulácia TV expertmi: Síce tento dlhočizný článok New York Times (NYT) vyšiel už v apríli (v skrátenej forme na výborne urobenom videu), ale až teraz som naň natrafil ja. Popisuje úzky vzťah viacerých vojenských komentátorov hlavných amerických televízií s Pentagonom a zároveň s firmami obchodujúcimi so zbraňami. Pentagon akože nestranných komentátorov využíval na svoju propagandu, komentátori za to dostávali prístup k top ľuďom, čo bolo výhodné pre ich bočný biznis. Viaceré americké televízie kontrolu týchto konfliktov záujmov u svojich platených komentátorov zanedbávali. NYT tieto vzťahy odhalili na základe 8000 strán dokumentov, ktoré získali vďaka zákonu o slobodnom prístupe k informáciám (resp. žaloby na Pentagon, keď chcel zákon obísť). Mimochodom, troch v článku spomínaných komentátorov citovali ako odborníkov aj naše médiá v čase vojny v Iraku – Hospodárske noviny a Pravda.
Oprava: Pred týždňom som chybne napísal, že Jaroslav Daniška bol súčasne hovorcom KDS a pisateľom článku o politikoch pre časopis týždeň. Daniška ma upozornil, že daný článok písal pár dní po skončenísvojej práce hovorcu KDS. A od 1.augusta nastúpil už ako riadnyredaktor .týždňa. Aj tak si však myslím, že časopis mal v článku na jeho veľmi nedávnu politickú aktivitu čitateľov upozorniť. Ale za chybu sa ospravedlňujem.