SPW: Kedy začne TREND publikovať skutočné recenzie odborných kníh?

Týždenník TREND publikuje pravidelne na záver sekcie Ako podnikať stĺpček o novej knihe. Väčšinou ho píše z redakcie Milan Debnár. Ide o popis i hodnotenie danej knihy. Vyzerá to ako klasická recenzia (pár dní dozadu som dostal mail od Richarda Sulíka, v ktorom upozorňoval na recenziu svojej knihy na eTRENDE). Týždenník stĺpčeky ako recenzie neoznačuje. A obsahom to teda recenzie sú len málokedy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

V prvom rade, pod stĺpčekom je v tlačenej verzii kupón s možnosťou objednať si knihu cez TREND s istou zľavou. Pre predplatiteľov týždenníka. Partnerstvo s vydavateľmi kníh nemusí byť problém, pokiaľ je nezávislosť recenzentov garantovaná. Lenže nie je divné prikladať kupón na knihu, ktorá dostala negatívnu recenziu?

Divné by to mohlo byť, no v TRENDE to problém nie je, lebo stĺpčeky sú pozitívne (nepíšem vždy, lebo som neprečítal celý archív, ale po zhruba 30 článkoch by som si aj vsadil). Tón je vyslovene pochvalný, superlatívy nechýbajú (príklady nižšie). Dôraz je viac na formálny obsah kníh ako na kritický pohľad na ich myšlienky.

Potom už neprekvapí, že niektoré stĺpčeky obsahujú celé vety takmer doslova prebraté z vydavateľských (pochvalných) popisov vlastných kníh, ktoré sa dajú nájsť na stránkach vydavateľstiev (pozri nižšie). To už s recenziou ani originálnym autorstvom nemá nič spoločné.

Otázka teda znie: kedy začne TREND publikovať skutočné recenzie odborných kníh? Má v redakcii dosť šikovných ľudí na to, aby vedeli odporučiť či neodporučiť novú knihu o biznise používaním vlastných hláv.


Milan Debnár, Teambuilding , 24.4

...Autorka však prináša čitateľovi aj dokonalý prehľad o vzniku a zákonitostiach fungovania tímu. Text knihy je rozdelený na dve časti. Prvých desať kapitol je venovaných rozboru tímu, spoločenstvám, skupinám ľudí. Ťažisko textu však spočíva práve v ukážkach postupov, ktorými je aktivovaná schopnosť jednotlivca účinne kooperovať a participovať v tíme.
Vedúci pracovník tak získa v knihe pomocníka pri budovaní, poznávaní a riadení svojho tímu.

Z katalógu Grada Publishing:

Díky knize známé a velmi vyhledávané autorka čtenář získá dokonalý přehled o vzniku a zákonitostech fungování týmů. Autorka využívá svých dlouholetých zkušeností ve výcviku sociálních dovedností k vytvoření koncepce programu rozvoje těchto dovedností, které jsou předpokladem úspěšné participace při týmových aktivitách. Text je rozdělen do dvou částí – prvních deset kapitol je věnováno rozboru týmu, společenství, skupiny lidí. Těžiště textu však leží v ukázkách postupů, kterými lze schopnost jedince účinně kooperovat a participovat v týmu. Vedoucí pracovník získá jedinečného pomocníka pro budování, poznávání a řízení svého týmu.


Milan Debnár, Z dobrého skvelé, 29.5

Dobré je nepriateľom skvelého. Nielen jednotlivci, ale aj mnohé firmy sa uspokoja s tým, že sú jednoducho dobrí. Nesnažia sa byť lepší, veď načo meniť niečo, čo funguje dobre.
... spolu so svojím výskumným tímom urobili päťročný výskum zameraný na skupinu jedenástich výnimočných spoločností, ktoré sa z dobrých zmenili na skvelé a skvelé výsledky dosahovali najmenej pätnásť rokov.
Pod skvelým výsledkom pritom chápal autor viac než dvojnásobne lepšie výsledky ako dosahujú spoločnosti svetových mien – Coca-Cola, Merc, Intel či General Electric... kniha má čo povedať aj slovenskému podnikateľovi, manažérovi či študentovi. Postavená je na dôslednej výskumnej metodológii a osviežujúcom edukatívnom štýle autora, pričom ostáva pútavým čítaním.


Z katalógu Eastone Books:

Dobré je nepriateľom skvelého. A toto je jeden z hlavných dôvodov, prečo máme tak málo toho, čo sa stane skvelým.... Málo ľudí dosiahne skvelý život, z veľkej časti preto, že je také jednoduché uspokojiť sa s dobrým životom. Veľká väčšina spoločností sa nikdy nestane skvelými, presne preto, že veľká väčšina sa stane celkom dobrými a to je ich hlavným problémom.
Kniha Good to Great, založená na 5-ročnom výskumnom projekte, odpovedá na otázku: "Môže sa dobrá spoločnosť stať skvelou, a ak áno, tak ako?" Postavená na dôslednej výskumnej metodológii a osviežujúcom edukatívnom štýle Jima Collinsa , Good to Great vysvetluje, ako aj tie najkonzervatívnejšie spoločnosti môžu urobiť veľký skok, aby výkonom prekonali market lídrov ako sú Coca-Cola, Intel, General Electric či Merck. Kniha... Je vynikajúco napísaná, čo zaručuje priam napínavé čítanie plné prekvapujúcich faktov.


Milan Debnár, Firemní strategie pro praxi , 10.4

Firma môže existovať aj bez stratégie. Ak však chce existovať dlhšie ako niekoľko mesiacov, je vhodné, aby stratégiu svojho rozvoja mala.
Kníh o firemnej stratégii je pritom na trhu neúrekom, ide však väčšinou o príbehy veľkých a úspešných firiem. Tých však na Slovensku ani v Česku nie je veľa, a ich skúsenosti nie je jednoduché aplikovať ani v prípade oveľa početnejších malých a stredných firiem.
Práve na ne sa zameral autor, ktorý pôsobí ako lektor v oblasti tvorby stratégie a riadení firemných financií a v publikácii krok za krokom vysvetľuje, prečo a ako vytvoriť a zaviesť úspešnú firemnú stratégiu, na ktorej sa zhodne nielen celý vrcholový manažment, ale stotožnia sa s ňou aj ostatní pracovníci firmy.
Zrozumiteľne dokumentuje, že pre úspech firmy je dobrá stratégia nevyhnutná. Manažérom a podnikateľom v knihe ponúka možné riešenia pri tvorbe stratégie – od opisu reality trhu až po implementáciu s použitím nástroja riadenia projektu LogFrame. Na konkrétnych príkladoch pritom mapuje problémy českých firiem a predkladá ich riešenie.


Katalóg Grada Publishing:

Ať už jste manažer nebo majitel malé či střední firmy, nahraďte konečně pouhý dlouhodobý plán své firmy skutečnou podnikatelskou strategií, která vám pomůže úspěšně a dlouhodobě působit na trhu a zvítězit nad konkurencí. Autor s mnohaletými zkušenosti ve vedení malých a středních firem ukazuje, proč a jak vytvořit a zavést úspěšnou firemní strategii, na které se shodne celý vrcholový management a ztotožní se s ní i ostatní pracovníci. Srozumitelně a jasně dokládá, že pro budoucí ziskovost a úspěch firmy je dobrá strategie nezbytná. Nabízí možná řešení procesu tvorby strategie, začínající popisem stávající reality a končící implementací s použitím nástroje řízení projektů LogFrame. Na konkrétních příkladech podchycuje problémy českých firem v českém prostředí a předkládá jejich řešení.


Milan Debnár, Analýza účtovnej závierky , 27.3

....Pomôckou pri tomto poznávaní môže byť aj kniha, ktorej autori vychádzali z najnovších poznatkov v danej problematike a koncipovali ju ako učebnicu riešiacu otázku analýzy účtovnej závierky komplexne. Pritom v konkrétnych oblastiach sa zameriava najmä na analýzu v podnikateľskej účtovnej jednotke.
Je rozdelená do desiatich kapitol, ktoré na seba nadväzujú. Najskôr autori charakterizujú všeobecnú účtovnú závierku a vysvetľujú podstatu bilančnej politiky účtovnej jednotky. V tretej kapitole podrobne analyzujú uzávierkové práce s dôrazom na účtovnú analýzu, v nasledujúcej je uvedený postup pri uzavieraní účtovných kníh.
Ďalšia časť učebnice je venovaná individuálnej účtovnej závierke podnikateľa a na ňu nadväzujúca finančná analýza je rozpracovaná teoreticky a ilustrovaná na konkrétnom príklade. V siedmej kapitole je charakteristika účtovnej závierky, v ôsmej je vysvetlená podstata bilančných teórií.
Kvôli úplnosti problematiky zaradili autori do učebnice aj kapitoly o mimoriadnych účtovných závierkach a o harmonizácii účtovníctva. Množstvo tabuliek, vývojových diagramov a ukážky tlačív z bežnej praxe pomáhajú preberanú problematiku pochopiť názornejšie a rýchlejšie.
Učebnica je určená najmä pre študentov študijného programu Účtovníctvo na Fakulte hospodárskej informatiky Ekonomickej univerzity v Bratislave a to v v prvom (bakalárskom) stupni štúdia. Vybrané okruhy problémov sú určené aj pre doktorandské štúdium. V každom prípade však plní úlohu vhodného študijného materiálu pre rôzne formy vzdelávania v oblasti účtovníctva po zvládnutí metodiky účtovania.


Katalóg Iura Edition:

Vysokoškolská učebnica rieši problematiku účtovnej závierky komplexne, pričom v konkrétnych oblastiach sa zameriava na analýzu v podnikateľskej účtovnej jednotke. Všeobecne charakterizuje účtovnú závierku a vysvetľuje podstatu bilančnej politiky účtovnej jednotky. Ďalej sa podrobne analyzujú uzávierkové operácie s dôrazom na účtovnú analýzu a uvádza sa postup pri uzavieraní účtovných kníh. Na individuálnu účtovnú zavierku podnikateľa nadväzuje finančná analýza, rozpracovaná teoreticky a ilustrovaná na príklade. Samostatné kapitoly sú venované konsolidovanej účtovnej závierke a podstate bilančných teórií a pre úplnosť aj mimoriadnym účtovným závierkam a harmonizácii účtovníctva.
Učebnica je určená študentom na Fakulte hospodárskej informatiky Ekonomickej univerzity v Bratislave v prvom stupni štúdia (bakalárske štúdium) a vybrané okruhy problémov aj pre tretí stupeň štúdia (doktorandské štúdium). Je vhodným študijným materiálom aj pre rôzne formy vzdelávania v oblasti účtovníctva po zvládnutí metodiky účtovania, napr. pri príprave uchádzačov na audítorské skúšky, na skúšky certifikovaných účtovníkov a v praxi ako pomôcka pri zostavovaní účtovnej závierky a jej následnej analýze (napr. pre manažérov).

Gabriel Šípoš

Gabriel Šípoš

Bloger 
  • Počet článkov:  663
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Pracujem v Transparency International Slovensko. Slovak Press Watch bol projektom Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu