V TA3 sa kopia prešľapy

Príklady, ako sa v spravodajskej televízii riešia vlastné záujmy na úkor divákov

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Kúpte si pohyblivé obrázky u nás!
Kúpte si pohyblivé obrázky u nás! (zdroj: ilustr.foto flickr - steve webel)

Najprv pred mesiacom prišiel ten masový odchod novinárov z redakcie, údajne pre zasahovanie do práce reportérov kvôli biznis záujmom vysielateľa, ako informoval denník SME. Vzápätí TA3 stiahla denník SME zo svojho ranného prehľadu tlače, ktorý informuje o top článkoch celoštátnych denníkov. Aj bulvár či Šport tam je, ale SME už chýba.

Dá sa veriť spravodajskej televízii po takomto detinskom správaní? Áno, uškodí to trochu SME, ale najmä divákom TA3. Veď snáď pre nich je ten prehľad, a oni doplatia na to, ak jeden z najdôležitejších denníkov v prehľade chýba. Ak TA3 považuje ten článok SME za fakticky zlý, nech upozorní na chyby a vysvetlí, prečo im toľko redaktorov zrazu odchádza. Ale poškodiť vlastných divákov??

Radoslav Augustín z mediálne.sk zase upozornil na zvláštny príspevok v TA3 relácii Showbiz z polovice marca – šlo v podstate o skrytú reklamu na let do Innsbrucku spoločnosti SkyEurope. Augustín:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Reportáž "Letecké spojenie medzi Viedňou a Innsbruckom" sa tak ocitla v relácii, ktorej noticka je "Novinky z domáceho i svetového showbiznisu, rozhovory so slávnymi a zaujímavými ľuďmi. Ukážky z filmov, koncertov, divadelných premiér, klubových scén či módnych prehliadok."

V príspevku vystupovali dvaja zástupcovia aerolinky a pár lyžiarov v anketnej otázke. Reportáž začala takto:

Moderátorka: Letecká spoločnosť SkyEurope Airlines sa vie postarať okrem bezpečného letu pre svojich klientov aj o nevšedné zážitky. Po vydarenej akcii Valentínske bozky v oblakoch prichádza s ďalším prekvapením.

Hlas v reportáži: Ďalšou novinkou je letecká linka Viedeň - Innsbruck, ktorá umožňuje lyžiarom presunúť sa priamo do srdca rakúskych Álp.

Lenže linka nie je žiadnou novinkou po „vydarenom“ Valentínovi (ako na to upozornili čitatelia v diskusii na medialne.sk). SkyEurope tú linku ako novinku pre zimnú sezónu – lety od 28.októbra - oznámila v tlačovej správe v septembri.

Od slušnej televízie by som čakal priznanie chyby. „ Ide o štandardnú reportáž ,“ povedala hovorkyňa TA3 Augustínovi. Pre TA3 zrejme áno. Čitateľ ma upozornil na minulotýždňovú reportáž podobného charakteru – tentokrát odvysielanú už priamo v klasickom spravodajskom bloku. Posúďte:

SkryťVypnúť reklamu
Záujem o finančné poradenstvo neustále rastie, 27.3.2008

Anna PETRIČKOVÁ, moderátorka
--------------------
Čoraz viac ľudí na Slovensku sa pri výbere hypotekárneho úveru či
poistenia obracia na finančného poradcu. Rodiny majú záujem najmä o
stavebné sporenie, životné poistenie, ale aj zabezpečenie v starobe.

redaktorka
--------------------
Trendom v oblasti finančného poradenstva je poskytovať svojim klientom
dlhodobý servis, aby sa v každej životnej situácii mohli obrátiť na
svojho poradcu.

Benedikt FRONC, riaditeľ spoločnosti OVB Allfinanz Slovensko
--------------------
Bonus naviac, napríklad v tomto roku budeme pomáhať klientom pri
príprave na euro, to je niečo za čo nebudeme mať my síce žiaden efekt.

redaktorka
--------------------
OVB Allfinanz Slovensko /záber na logo/ je lídrom na trhu finančného poradenstva u nás/záber na logo/. Lepší servis pre klientov a vyššiu úroveň konzultácií očakávajú aj od investície do vzdelávania zamestnancov/4-sekundový záber na logo!!!/. Dvadsiati piati už absolvovali celoročný vzdelávací program.

Ivica CHAČATURIANOVÁ, riaditeľka OVB Akadémia vzdelávania
--------------------
Určite bude mať náš finančný konzultant veľmi dobrý prehľad vo svojej
branži, bude mať schopnosti mu odpovedať na otázky, riešiť jeho
problémy, komplexne sa pozrieť na tie veci.

redaktorka
--------------------
OVB Allfinanz Slovensko sa podieľa na obrate celoeurópskeho holdingu10-timi percentami. Ten má viac ako 2 a pol milióna klientov.

Nakoľko je TA3 ešte v biznise žurnalistiky a nakoľko v biznise skrytého predaja vysielacej plochy?



PS Tomáš Czwitkovics z TRENDU má výborný článok o komerčnom obale spotrebiteľských relácií v STV.

Gabriel Šípoš

Gabriel Šípoš

Bloger 
  • Počet článkov:  663
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Pracujem v Transparency International Slovensko. Slovak Press Watch bol projektom Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

90 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu