Včerajší príspevok Márie Adamovej z Markízy uviedol moderátor správ takto:
Z Bratislavy do Trnavy vlakom za štrnásť hodín cez Viedeň a Záhreb. Zdá sa vám táto cesta príliš dlhá? Podľa internetovej stránky Železničnej spoločnosti Slovensko však neexistuje medzi týmito slovenskými mestami priame spojenie.
Adamová potom v príspevku uviedla:
... Z niekoľkohodinového cestovania cez tri krajiny, ktoré nám ponúkol internet, tak ostali cestujúci poriadne zaskočení.
cestujúci 1
--------------------
Môjtybože! Nemám ani šajnu o tom.
cestujúci 2
--------------------
Ak to bude za tú cenu, čo je to originál to Trnavy, tak by to možno bolo dobré, ale nie pre niekoho, čo sa ponáhľa asi.
Toman (inak sám často cestujúci na trase BA-TT) ma upozornil, ako to v skutočnosti pri vyhľadávaní spojov Bratislava-Trnava na stránke železníc je:
„V uvedenej reportáži redaktorka napáda/zosmiešňuje službu vyhľadávania železničného spojenia za to, že jej nedokáže správne vyhľadať spojenie Bratislava – Trnava (v rámci Slovenska) a ako výsledok vyhľadávania jej to vypíše pre ňu nezmysel v podobe cesty so 3 prestupmi, napr. v nasledujúcom znení (celkový čas cesty záleží od zadania času začiatku cesty, ide to aj za 10 hodín – g.š.):
Bratislava hl.st. Odchod / 18:28 IC 404 Tatran
Wien WESTBF Príchod / 20:08
Wien WESTBF Odchod / 20:34 EN 237 Allegro Don Giovanni
Villach Hbf Príchod / 04:00
Villach Hbf Odchod / 04:08 Ex 297 Lisinski
Zagreb Glavni Kolod. Príchod / 08:34
Zagreb Glavni Kolod. Odchod / 08:47 ? 2301
TRNAVA Príchod / 08:55
-1 km / 14 hod 27 min
Toman pokračuje: „Všetko by bolo v najlepšom poriadku až na to, že...
Po zadaní cieľovej cesty sa na stránke objavia štyri možnosti.
1. TRNAVA
2. Trnava
3. Trnavá Hora
4. Trnava predmestie
Prvá možnosť označuje Trnavu pri Záhrebe v Chorvátsku a to je tých 14 (10) hodín cesty vlakom. Druhá možnosť je tá slovenská Trnava (a stránka priame spoje do našej Trnavy poskytne, v trvaní od 36 po 56 minút – g.š.).
Je síce chybou, že slovenská Trnava nie je nastavená ako voľba č.1, keďže bude najčastejšie vyhľadávanou možnosťou (a navyše nie je označené, že prvá TRNAVA je v Chorvátsku a druhá na Slovensku – g.š.), ale to neospravedlňuje redaktorku TVN zistiť si všetky fakty. Pani redaktorka sa zaoberala len možnosťou číslo jedna a vôbec sa nepokúsila preskúmať ostatné možnosti, ktoré by ju zaviedli k správnemu cieľu jej cesty. Napr. už len tá skutočnosť, že prečo cesta trvá 14 hodín a nevedie na Slovensko, ale paradoxne cez cudzie krajiny ju mohlo doviesť k záveru, že ide o rovnomennú lokalitu v inom štáte, podobne ako Praha v Českej republike, je aj Praha (dedinka) v SR.“
Ja len pripomeniem vetu z úvodu príspevku Markízy:
Z Bratislavy do Trnavy vlakom za štrnásť hodín cez Viedeň a Záhreb.Zdá sa vám táto cesta príliš dlhá? Podľa internetovej stránkyŽelezničnej spoločnosti Slovensko však neexistuje medzi týmitoslovenskými mestami priame spojenie.
A teraz si príspevok Markízy vychutnajte ešte raz:)
Ficove lety po svete: Čitateľ Peter Broniš ma upozornil na nesúlad infografiky SME a článku Mareka Vagoviča zo včera, ktorý bol zhrnutý v úvode takto:
Robert Fico do Líbye a na Ukrajinu nepoletí ako bežný pasažier komerčným letom.Prečo už nechce šetriť, nevysvetlil, hoci predtým si na tom dával záležať.
Broniš si všimol:
„K clanku je prilozena infografika "Cesty premiera Roberta Fica" v ktorom redakcia SME odhaduje cenu letenky a porovnava ju s cenou za let specialu. Pise sa tam:
Libya - let vladnym specialom. Let do Tripolisu a spat trva asi 6 hodin. Cena za let vladnym specialom asi 420 000. Letenka do Tripolisu: asi 80-tisic. Počet členov delegacie v bussines (sic) class asi 8. Cena za letenky: 640 000 korun.
To iste pre Ukrajinu: "Ukrajina - specialom: 280 000, 1 letenka 40 000".
Takze cena cesty do Libye pre osemclennu delegaciu je vladnym specialom lacnejsia o 220 000 Sk ako keby si kupili letenky na komercnu linku. Co sa tyka Ukrajiny, musim si sam domysliet velkost delegacie. Ak by v delegacii bolo napr. osem ludi a jedna letenka stoji 40 000 Sk, tak by za letenky stat zaplatil 320 000 Sk,co je v porovnani s cenou 280 000 Sk, ktorych stoji let specialu, o 40 000 Sk menej.
Autor clanku naznacuje ze Fico "už nechce šetriť", hoci z info, ktore vytlacil dennik SME praveze vyplyva, ze cesta specialom je lacnejsia. To je v priamom rozpore s premisou ktorou zacal clanok jeho autor.