Tento návod uvádzam pre advanced riešiteľov, ktorí majú taje obyčajných MK plne v malíčku. Mrte vecí som vynechal, takže začiatočníkov odkazujem na starší návod .
Raz je vidieť lepšie, ako stokrát počuť

Číslo v legende symbolizuje počet všetkých vyplnených políčok, vrátane tých trojuholníkových. Tak napríklad, ak je trojuholník zakreslený pred číslom, značí to, že prvé políčko je zakreslené ako trojuholník, orotovaný podľa smeru naznačeného v legende. Ak sú trojuholníky naznačené pred aj za číslom, trojuholníky sú na oboch koncoch.
Správne čítanie legendy
Pre istotu uvádzam ukážky dvojkových a jednotkových patvarov. V 3-u MK platí pravidlo, že medzi trojuholníkovými políčkami nemusí byť nutne vynechané prázdne políčko, tj. môžu sa dotýkať . Isto-prázdne políčka sú iba medzi dvoma rovnými plochami (napr. medzi fialovou a červenou 1 v druhom príklade; červenou a modrou 2 v treťom príklade). Takéto i sto-prázdne políčka sú v legende naznačené prázdnym miestom . Samozrejme políčka môžu byť vynechané aj medzi trojuholníkmi, ich počet nie je zapísaný, presne ako v normálnej MK.

Páni na holenie
3-u MK riešim na istotu. Po krajoch hracej plochy hľadám tvary, ktoré sa dajú zakresliť na jediné miesto v ploche. Pomáham si rotáciou trojuholníkov v legende. Pevne verím, že nasledujúca séria obrázkov názorne predvedie, čo mám na mysli:

Takýchto "pánov" môže byť samozrejme viac. Ako sa postupne nevyplnená plocha zmenšuje, objavujú sa noví, ktorých môžem naisto zakresliť.
Ukážka riešenia
Z prvého výkladu si vyberám trojku v spodnom riadku, ktorú aj zakreslím. Za trojuholníkovými plôškami si nekreslím "malé ikská", ktoré by mi naznačovali koniec tvaru - radšej si hrubo orámujem obrys.

Vyplním si stĺpce, ktoré sa týkajú tejto trojky. Znova zakreslím hrubé obrysy končiacich tvarov. V druhom stĺpci si zakreslím aj jedno iste-prázdne políčko, tak ako mi legenda káže.

Doplním si druhý riadok odspodu, dokreslím chýbajúci trojuholník z dvojky a pridám "x" na koniec riadku, nakoľko mám už celý riadok vyplnený.

Druhý stĺpec zprava. Zisťujem, že dokreslený trojuholník patrí jednotke. Smerom hore dokreslím x ako isto-prádzne políčko. Smerom dole dokreslím x, pretože jednotka je podľa legendy prvým tvarom odspodu, tj. pred ňou nič zakreslené nebude.

Na zakreslenie jednotky v spodnom riadku / pravom stĺpci mi zostalo jediné voľné políčko - učiním tak a jednotku zakreslím.

Vyberiem si ďalšieho pána na holenie a to dvojku v pravom stĺpci a zakreslím ju. Smerom hore doplním x, nakoľko stĺpec je už vyplnený.

V príslušných riadkoch zakreslím oba tvary a pridám x ako iste-prázdne políčka.

Dokreslím druhý stĺpec zprava.

Dokreslím dvojku z prvého riadku a jednotku z tretieho stĺpca (plus x , pretože stĺpec je už vyplnený).


Ďalší tvar, ktorý môžem naisto zakresliť je dvojka v druhom riadku.

Už iba postupne vyplním ostávajúce políčka ....




That's it. Pripájam jednu ľahšiu krížovku (z KMK 4/07 ), ktorú si môžete skúsiť vyplniť sami. Farebne som na nej naznačil "pánov na holenie", ktorými môžete začať. Nájdete ju tu.
Do pozornosti opäť dávam vynikajúci to server griddlers.net , kde po zaregistrovaní sa (a nainštalovaní java scriptu) na Vás čakajú ... dajme tomu stovky ... rôznych MK.
Veľa zdaru pri riešení; a prajem pekný deň.