Hej, ...tak som sa zamyslel

na.....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 

...nad stredajším rozhovorom v TA trojke...

Dajme mladým šancu spoznať iné kultúry, iné školstvo.

Súhlasím, mňa takéto skusy v zahraničí vždy inšpirovali, ...aj keď ako typickému Slovákovi mi hneď napadla otázka podľa akého kľúča sa budú vyberať študenti... No keďže to budú mať na starosti krajské samosprávy..., verím, že sa nájdu spravodlivé kľúče, podľa ktorých bude výber transparentný, aby dobrá myšlienka neskončila pocitom skrivodlivosti u mladej generácie, ktorá ešte verí, že „pravda zvíťazí".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napadla mi hneď ďalšia možnosť, ktorá by rovnako mohla pomôcť iniciatívnym žiakom zo (sociálne znevýhodnených) marginálnych rodín (aj z rómskych komunít), tiež sa dostať na lepšie školy a mať ročné štipendium na internátnych školách....

Tu na blogu má veľkú sledovanosť boj N.Blahovej za umiestňovanie deti do náhradných rodín... a jednou z vecí, ktorá tomu bráni je asi odpor manažmentov ústavov náhradnej starostlivosti...prišli by o svoje pracovné miesta, keby sa „rozobrali" ich klienti...

Keby sme umožnili tisícke najusilovnejších deti(prednostne z osád) takéto ročné študovanie v DeD premenených na colleges, som presvedčený, že by to bol úspešný motivačný počin do života pre tieto decka... (a pre DeD doplnenie tabuľkových stavov i zlepšenie vzdelávacích programov i imidžu ).

SkryťVypnúť reklamu

Jednotlivé colleges by sa mohli postupne špecializovať na hudobné, výtvarné, pohybové, športové či iné zameranie... mohli by sa tam testovať aj nové štúdijné metódy.

Navštívil som takéto dánske školy, kde aspoň posledný ročnik základnej školy absolvujú žiaci internátne; existuju "hojskole" pre teenegerov a dokonca ako niekoľkomesačné programy celoživotného vzdelávania pre dospelých. Tento vzdelávací systém, je založený na myšlienkách Grundtviga (dánsky Komenský) , ktorý sa tiež snažil v maximálnej miere zužitkovat vlohy a prirodzene motivovať žiakov pre získavanie poznatkov a realizáciu sa. Mal som veľmi dobrý pocit z komunikácie s učiteľmi i žiakmi...

SkryťVypnúť reklamu

 Jednoznačne aj u nás by to bol prínos pre deti z rizikového prostredia. Nehovoriac o ďalších aspektoch- poznatkoch, ktoré by mohli priniesť späť do svojich komunít...ohľadom dobrých hygienických návykov, znalosti práce s počítačmi, základy logických kalkulácií a domáceho rozpočtu..., ekologických zručností (separovanie odpadov, šetrenie energii ..., záhradkárske a remeselne zručnosti) ...

Ale hlavne tieto znalosti a zručnosti by vnášali späť do komunít im vlastným jazykom a argumentmi..

Náklady cca 60 miliónov pre tisícku žiakov na takýto projekt by sa určite zhodnotili v rýchlejšom riešení „rómskeho" problému..

Štefan Bačo

Štefan Bačo

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Večný optimista, ktorý verí, ze svet by mohol fungovať lepšie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu