Online-SME totiž včera večer uverejnilo v rubrike Z DOMOVA „najaktuálnejšiu“ informáciu ČTK, že Celebrity Camp vyhrala bývalá čítačka správ a tvárička strany ANO Paríšková-Dočekalová. V správe bolo ďalej uvedené, že o.i. súťažila aj Czoborová, ktorej víťazstvo aj tento rok uniklo podobne, ako minulý rok v inej súťaži tzv. celebrít.
Úprimne, po zhliadnutí tejto „správy“, nachádzajúcej sa medzi aktuálnymi informáciami väčšinou z domácej politickej alebo kultúrnej scény mi ostal stáť rozum. Pamätám si totiž na časy, kedy bol Denník SME zárukou demokracie, kedy nás „Smečko“ ako jedno z mála médií informovalo pravdivo a kedy na podobné hovädiny nemalo priestor. A kedy možno nikomu z redakcie ani nenapadlo takýto nezmysel uverejniť.
Výsledky prieskumov sledovanosti televíznych programov, poradie obľúbenosti slovenských denníkov i týždenníkov, rebríčky sledujúce najčítanejšie články na internetových portáloch prezrádzajú, že slovenské obecenstvo vo vnímaní kultúry už dávno padlo hlboko do suterénu. A hoci suterén by mal byť najnižšou úrovňou vkusu, podľa aj naďalej obľúbených podobných programov súkromných televízií sme ešte na dno nepadli. Ešte pred niekoľkými rokmi bolo verejné odhaľovanie sa považované za niečo skazené. Podobne s opovrhnutím sa spoločnosť pozerala na ľudí, ktorí po večeroch s ďalekohľadmi potajomky pozerali do cudzích bytov. Dnes sú exhibicionizmus a voyerizmus považované za základné aspekty diváckeho úspechu televíznych programov. Masívna reklama nás cez obrazovky presviedča, že tieto pôvodne úchylky sú vlastne súčasťou nášho každodenného života a preto je potrebné ich rozvíjať. Tragikomicky tak vyznieva skutočnosť, že k médiám propagujúcim stupídnu zábavu sa zaradil aj denník, ktorý bol v minulosti považovaný za pilier demokracie na Slovensku