Pretože vyjadrujem svoj nesúhlas s tým, že:
"Materská škola je nezastupiteľná pripríprave detí po stránke rozumovej, telesnej a socio-emocionálnej". (Predkladacia správa)
"Celodenné, niekoľkoročnépredškolské vzdelávanie je najúčinnejšou formou pre osobnostný rozvojdieťaťa." (podčiarkli predkladatelia) (Koncepcia)
- predškolské zariadenia majú prejsť do systému základných škôl, pritom učiteľkám bude stačiť stredné odborné vzdelanie (čím sa nezvýši úroveň predškolskej výchovy a zároveň, v prípade povinnej predškolskej prípravy (čo môžeme čoskoro očakávať))
- výška štátneho príspevku (cca 380 Sk) na jedného 5-ročného predškoláka nepokryje ani jeho náklady (cca 2000 Sk - podľa ZMOS) a teda ničím viditeľným nezvýši kvalitu predškolskej výchovy a naviac stravu (cca 600 Sk) budú zrejme musieť hradiť rodičia.
- doteraz bolo zaškoľovaných 91% detí (viac ako 140 000), "Na zabezpečeniedobrovoľnej, bezplatnej predškolskej výchovy a vzdelávania detí od 5 rokovveku v materských školách, by bolo potrebných 263 mil. 169 tis. Sk ročne.Za predpokladu zaškolenia približne 9 % 5-ročných detí, ktoré nechodia do materskejškoly v poslednom roku pred plnením povinnej školskej dochádzky, by bolopotrebných cca 23 mil. 68 tis. Sk."
Štát dá materským školám nejakých pár sto miliónov na deti, ktoré tam už aj tak chodia, nepomôže tým, čo na to nemajú (pokiaľ sa nenájdu prostriedky na ich stravu) a urobí si prípravný krok k tomu, že o rok-dva uzákoní povinnú predškolskú prípravu v zmysle prvej alternatívy predloženej koncepcie.
Nepomôže tým skvalitniť vybavenie materských škôl (projekty zrejme robiť za materské školy nebude), nezabezpečí zvýšenie kvalifikácie učiteliek zaškoľovacích ročníkov a tým rodičom, ktorí deti nedávajú do prípravky z iných dôvodov (sú napr. presvedčení o kvalitnejšej výchove detí iným spôsobom) postupne odníme možnosť alternatívnej výchovy a vzdelávania svojich ratolestí.
Hoci sa moje deti tešia z materskej školy (jedno ju navštevuje, druhé pre ňu rado chodí), som za to, aby som mala možnosť aj alternatívneho vzdelávania, ako je to napr. v Čechách, kde dokonca deti nemusia navštevovať prvé ročníky základnej školy...
Som za rozširovanie možností a nie za ich zužovanie!