Napriek veľkej mase ľudí, ktorí cestujú rannými pravidelnými spojmi do práce vo veľkých fabrikách, ktoré sú v blízkosti takmer každej stanice na tejto trati, Železničná spoločnosť Slovensko a.s. tu nemôže zabezpečiť prívesné vozne pretože obraty vlaku sú menšie ako 15 minút.

Nakoľko staré motoráky nemajú prívesné vozne majú malú kapacitu. Zároveň vymizli aj nové motorové jednotky . To však nie je jediný problém trate. Osobný vlak tu medzi šestnástou a devätnástou hodinou uvidíte veľmi zriedkavo. Jediný pravidelný spoj je pred pol-siedmou a aj to zo smeru Horné Srnie. Ale ak chceme cestovať z Trenčianskej Teplej v tomto čase, mali by sme si zvoliť iný spôsob prepravy, ktorý je často komplikovanejší a drahší, napríklad autobus.


,,Verejná železničná doprava je limitovaná rozsahom výkonov, ktoré si objednáva Ministerstvo dopravy. Tento princíp je uplatňovaný aj na trati Trenčianska Teplá – Vlárský průsmyk, kde sú zo strany štátu objednané súčasné vlakové spojenia. Vzhľadom k tejto skutočnosti tu neplánujeme realizovať nové vlaky. Realizácia by bola možná až v prípade zmeny objednávky zo strany štátu“,povedal Ing. Michal Vojtek, zo ZSSK.
Tiež je zaujímavé že cez prázdninové obdobie nechodia vôbec vlaky na Vlárský Průsmyk, čo je zvláštne keďže cyklisti by mohli využiť vlakovú prepravu kvôli cyklotrase z Vlárskeho Průsmyku do Nemšovej cez Horné Srnie.

Cestujúci sa zhodujú na jednej veci a to, že viac vlakov podvečer by cestujúcim vyhovovalo:
,,Je to určite problém, pretože Nemšová je väčšie mesto, a Horné Srnie je pomerne veľká obec . A tiež je podľa mňa aj dôležité aby sa ľudia dostali v podvečerných hodinách dostali tam kam potrebujú“, povedal cestujúci Michal.
Podobný názor má Mária z Novej Dubnice.,,Podľa mňa je to celkom dosť veľký problém, pretože ľudia nechodia vlakom len kvôli práci, a určite by to malo premávať v nejakých lepších časových intervaloch a nemal by byť vynechaný taký dlhý čas“, povedala.
Text: Jonáš Štepita
Jazyková korekcia: Michal Mazánik