Stanica v Nemšovej - okrem výhybky na Lednické Rovne cez ňu viedla Vlárska dráha do Brna

Dnes už len Horné Srnie niekedy Vlársky Priesmyk. Kedysi až 179 kilometrov do Brna. Aj to patrí k histórii stanice v Nemšovej a trate 123.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako je na tom stanica dnes ? Zachovalá stanica v Nemšovej postavená roku 1887 v 19. storočí je na dnešnej trati Trenčianska Teplá - Vlársky Priesmyk asi najneskôr modernizovanou stanicou. Bola rekonštruovaná v roku 1979.

Dnešná podoba stanice v Nemšovej .
Dnešná podoba stanice v Nemšovej . (zdroj: ©2017 Jonáš Štepita)

Dnes len jeden spoj denne na Vlársky Priesmyk:

Kedysi nebol Vlársky Priesmyk koncovou stanicou v Českej republike . Koncovou stanicou bolo dlhé roky Brno. Z Trenčianskej Teplej sa do Brna dalo dostať po tak zvanej dnešnej " Vlárskej Dráhe ". Nazývala sa tak preto lebo sa jej koniec pri Hornom Srní a Nemšovej tiahol popri rieke Vlára . Po uzatvorení trate Tr. Teplá - Lednické Rovne sa spoje nielen do Česka ale aj do Horného Srnia preriedili. Podľa zdrojov z vydania Nemšovského Spravodajca bol spoj do Brna v roku 2012 iba jeden-krát za týždeň.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hrozilo zrušenie prevádzky trate Tr. Teplá - Horné Srnie:

V istom období hrozilo zrušenie prevádzky na tejto trati . Síce veľa ľudí chodí ráno do práce do Horného Srnia kvôli cementárni a do Nemšovej kvôli sklárňam či už cukrovaru v Trenčianskej Teplej. Je pochopiteľné že ráno chodí na tejto trati najviac vlakov ktoré ľudia využívajú dosť často. Ale po obede vo víkendových spojoch som mal skúsenosť že som bol v úseku Horné Srnie - Nemšová vo vlaku úplne sám. Samozrejme okrem vodiča a vlakvedúceho, ale tí sa nepočítajú.

 

Nemšová nepatrí k najkrajším ale ani k škaredým staniciam:

Nemšová síce v súčasnosti nie je železničným uzlom . Keby bola, tak na každej stanici sa to odráža. Ako je napríklad Žilina ktorú mimochodom čaká modernizácia, je síce oveľa väčšia a zároveň je najväčším železničným uzlom, a keď sa stanica opotrebováva stráca na svojej pôvodnej podobe. Na Nemšovej sa okrem prestavby toho moc za posledných 30-rokov moc nezmenilo . Okrem jedinej steny, na ktorej sa vyzúrili sprejeri a desivých toaliet má peknú čakáreň s pôvodnými drevenými lavičkami a nástupište s pôvodnými železničiarskymi hodinami. 

SkryťVypnúť reklamu

Verím že Nemšová poslúži železniciam ešte veľa rokov a že raz sa možno dočká aj rekonštrukcie .

Stanica Nemšová
Stanica Nemšová (zdroj: ©2017 Jonáš Štepita)
Jonáš Štepita

Jonáš Štepita

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Strednej školy Kostka s.r.o. vo Vsetíne. Venujem sa oblastiam dopravy, najmä železničnej infraštruktúre. Zoznam autorových rubrík:  Železničná históriaAktuality zo železniceNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Roman Kebísek

Roman Kebísek

105 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

326 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu