Ako je na tom stanica dnes ? Zachovalá stanica v Nemšovej postavená roku 1887 v 19. storočí je na dnešnej trati Trenčianska Teplá - Vlársky Priesmyk asi najneskôr modernizovanou stanicou. Bola rekonštruovaná v roku 1979.

Dnes len jeden spoj denne na Vlársky Priesmyk:
Kedysi nebol Vlársky Priesmyk koncovou stanicou v Českej republike . Koncovou stanicou bolo dlhé roky Brno. Z Trenčianskej Teplej sa do Brna dalo dostať po tak zvanej dnešnej " Vlárskej Dráhe ". Nazývala sa tak preto lebo sa jej koniec pri Hornom Srní a Nemšovej tiahol popri rieke Vlára . Po uzatvorení trate Tr. Teplá - Lednické Rovne sa spoje nielen do Česka ale aj do Horného Srnia preriedili. Podľa zdrojov z vydania Nemšovského Spravodajca bol spoj do Brna v roku 2012 iba jeden-krát za týždeň.
Hrozilo zrušenie prevádzky trate Tr. Teplá - Horné Srnie:
V istom období hrozilo zrušenie prevádzky na tejto trati . Síce veľa ľudí chodí ráno do práce do Horného Srnia kvôli cementárni a do Nemšovej kvôli sklárňam či už cukrovaru v Trenčianskej Teplej. Je pochopiteľné že ráno chodí na tejto trati najviac vlakov ktoré ľudia využívajú dosť často. Ale po obede vo víkendových spojoch som mal skúsenosť že som bol v úseku Horné Srnie - Nemšová vo vlaku úplne sám. Samozrejme okrem vodiča a vlakvedúceho, ale tí sa nepočítajú.
Nemšová nepatrí k najkrajším ale ani k škaredým staniciam:
Nemšová síce v súčasnosti nie je železničným uzlom . Keby bola, tak na každej stanici sa to odráža. Ako je napríklad Žilina ktorú mimochodom čaká modernizácia, je síce oveľa väčšia a zároveň je najväčším železničným uzlom, a keď sa stanica opotrebováva stráca na svojej pôvodnej podobe. Na Nemšovej sa okrem prestavby toho moc za posledných 30-rokov moc nezmenilo . Okrem jedinej steny, na ktorej sa vyzúrili sprejeri a desivých toaliet má peknú čakáreň s pôvodnými drevenými lavičkami a nástupište s pôvodnými železničiarskymi hodinami.
Verím že Nemšová poslúži železniciam ešte veľa rokov a že raz sa možno dočká aj rekonštrukcie .
