Stanica v Nemšovej - okrem výhybky na Lednické Rovne cez ňu viedla Vlárska dráha do Brna

Dnes už len Horné Srnie niekedy Vlársky Priesmyk. Kedysi až 179 kilometrov do Brna. Aj to patrí k histórii stanice v Nemšovej a trate 123.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako je na tom stanica dnes ? Zachovalá stanica v Nemšovej postavená roku 1887 v 19. storočí je na dnešnej trati Trenčianska Teplá - Vlársky Priesmyk asi najneskôr modernizovanou stanicou. Bola rekonštruovaná v roku 1979.

Dnešná podoba stanice v Nemšovej .
Dnešná podoba stanice v Nemšovej . (zdroj: ©2017 Jonáš Štepita)

Dnes len jeden spoj denne na Vlársky Priesmyk:

Kedysi nebol Vlársky Priesmyk koncovou stanicou v Českej republike . Koncovou stanicou bolo dlhé roky Brno. Z Trenčianskej Teplej sa do Brna dalo dostať po tak zvanej dnešnej " Vlárskej Dráhe ". Nazývala sa tak preto lebo sa jej koniec pri Hornom Srní a Nemšovej tiahol popri rieke Vlára . Po uzatvorení trate Tr. Teplá - Lednické Rovne sa spoje nielen do Česka ale aj do Horného Srnia preriedili. Podľa zdrojov z vydania Nemšovského Spravodajca bol spoj do Brna v roku 2012 iba jeden-krát za týždeň.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hrozilo zrušenie prevádzky trate Tr. Teplá - Horné Srnie:

V istom období hrozilo zrušenie prevádzky na tejto trati . Síce veľa ľudí chodí ráno do práce do Horného Srnia kvôli cementárni a do Nemšovej kvôli sklárňam či už cukrovaru v Trenčianskej Teplej. Je pochopiteľné že ráno chodí na tejto trati najviac vlakov ktoré ľudia využívajú dosť často. Ale po obede vo víkendových spojoch som mal skúsenosť že som bol v úseku Horné Srnie - Nemšová vo vlaku úplne sám. Samozrejme okrem vodiča a vlakvedúceho, ale tí sa nepočítajú.

 

Nemšová nepatrí k najkrajším ale ani k škaredým staniciam:

Nemšová síce v súčasnosti nie je železničným uzlom . Keby bola, tak na každej stanici sa to odráža. Ako je napríklad Žilina ktorú mimochodom čaká modernizácia, je síce oveľa väčšia a zároveň je najväčším železničným uzlom, a keď sa stanica opotrebováva stráca na svojej pôvodnej podobe. Na Nemšovej sa okrem prestavby toho moc za posledných 30-rokov moc nezmenilo . Okrem jedinej steny, na ktorej sa vyzúrili sprejeri a desivých toaliet má peknú čakáreň s pôvodnými drevenými lavičkami a nástupište s pôvodnými železničiarskymi hodinami. 

SkryťVypnúť reklamu

Verím že Nemšová poslúži železniciam ešte veľa rokov a že raz sa možno dočká aj rekonštrukcie .

Stanica Nemšová
Stanica Nemšová (zdroj: ©2017 Jonáš Štepita)
Jonáš Štepita

Jonáš Štepita

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Strednej školy Kostka s.r.o. vo Vsetíne. Venujem sa oblastiam dopravy, najmä železničnej infraštruktúre. Zoznam autorových rubrík:  Železničná históriaAktuality zo železniceNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

107 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu